اين مقاله به معرفي يک موتور سوئيچ رلوکتانسي 5/6 با رتور قطعهاي و بهبود عملکرد آن از طريق ايجاد تغييرات در ساختار رتور ميپردازد. با تغيير ساختار رتور، علاوه بر کاهش ريپل گشتاور، بازده موتور نيز افزايش مييابد. موتور ارائهشده شامل دو نوع قطب بر روي استاتور است: قطبهاي چکیده کامل
اين مقاله به معرفي يک موتور سوئيچ رلوکتانسي 5/6 با رتور قطعهاي و بهبود عملکرد آن از طريق ايجاد تغييرات در ساختار رتور ميپردازد. با تغيير ساختار رتور، علاوه بر کاهش ريپل گشتاور، بازده موتور نيز افزايش مييابد. موتور ارائهشده شامل دو نوع قطب بر روي استاتور است: قطبهاي اصلي و قطبهاي کمکي. قطبهای استاتور شرايط را فراهم ميآورند تا مسير شار عبوري از مواد فعال کوتاهتر شده و نواحياي از سطح رتور که در آنها مسير شار معکوس ميشود، در راستاي ايجاد تلفات آهني نقشي نداشته باشند. در اين راستا در اين مقاله توپولوژيها مختلف انواع شيار بر روي رتور بررسي شده و با ارزيابي کارايي موتور بهترين مدل انتخاب شده است. نتايج شبيهسازي و تحليل با استفاده از روش المان محدود و مقایسه، کارايي تئوري مطرحشده را اثبات مينمايد.
پرونده مقاله
رایمگ
سامانه رایمگ تمامی فرآیندهای دریافت، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحهآرایی و انتشار الکترونیکی نشریات علمی را به انجام میرساند