در این مقاله روش جدیدی برای استراتژی پیشنهاد قیمت در بازارهای نقطهای برق ارائه شده است. یک روش بهینهسازی دوسطحی برای حداکثرسازی سود شرکتهای غیرمشارکتی، با در نظر گرفتن تمام قیود شبکه به کار رفته است. در این روش نقاط تعادل بازار به عنوان تعادل نَش محاسبه شدهاند. به م چکیده کامل
در این مقاله روش جدیدی برای استراتژی پیشنهاد قیمت در بازارهای نقطهای برق ارائه شده است. یک روش بهینهسازی دوسطحی برای حداکثرسازی سود شرکتهای غیرمشارکتی، با در نظر گرفتن تمام قیود شبکه به کار رفته است. در این روش نقاط تعادل بازار به عنوان تعادل نَش محاسبه شدهاند. به منظور در نظر گرفتن رفتار تمام شرکتهای بازار و در نتیجه محیط رقابتیتر، هم تولیدکنندگان و هم مصرفکنندگان به عنوان بازیکنان بازار در نظر گرفته شدهاند. برای اجتناب از رسیدن به نقاط ماکزیمم محلی در بهینهسازی از روش الگوریتم ژنتیک استفاده شده است. روش پیشنهادی برای سیستم 9 شینه با نتایج رضایتبخش به کار رفته است.
پرونده مقاله
رایمگ
سامانه رایمگ تمامی فرآیندهای دریافت، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحهآرایی و انتشار الکترونیکی نشریات علمی را به انجام میرساند