فهرست مقالات علی‌اکبر جلالی


  • مقاله

    1 - کنترل لغزشی- تطبیقی سیستم تعلیق فعال 4/1 خودرو با عملگر هیدرولیکی با استفاده از سطح لغزش بهینه لگاریتمی
    فصلنامه مهندسی برق و مهندسی کامپيوتر ايران , شماره 39 , سال 12 , پاییز 1393
    در این مقاله کنترل سیستم تعلیق فعال 4/1 خودرو با عملگر هیدرولیکی و با محوریت مد لغزشی، توأم با یک رویکرد تطبیقی انجام گرفته است. علت استفاده از کنترل مقاوم مد لغزشی، مقابله با انواع عدم قطعیت‌های ناشی از اثر اغتشاشات خارجی یا هرگونه رفتار غیر خطی موجود در سیستم است. در چکیده کامل
    در این مقاله کنترل سیستم تعلیق فعال 4/1 خودرو با عملگر هیدرولیکی و با محوریت مد لغزشی، توأم با یک رویکرد تطبیقی انجام گرفته است. علت استفاده از کنترل مقاوم مد لغزشی، مقابله با انواع عدم قطعیت‌های ناشی از اثر اغتشاشات خارجی یا هرگونه رفتار غیر خطی موجود در سیستم است. در روش پیشنهادی، سطح لغزش با استفاده از یک استراتژی بهینه، جهت حداقل‌سازی یک تابع هزینه استخراج می‌شود که نتیجه آن یک سطح لغزش لگاریتمی است. دلیل پیشنهاد الگوریتم تطبیقی در این مقاله، وجود عدم قطعیت‌های غیر خطی، تغییرپذیر با زمان و دارای کران نامشخص در سیستم است. لازم به ذکر است که روش ارائه‌شده، ضمن آن که تأثیرات ناشی از عدم قطعیت پارامتری و همین طور اغتشاشات خارجی بر عملکرد سیستم را به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد، پایداری سیستم کنترلی لغزشی- تطبیقی را بر پایه تئوری پایداری لیاپانوف به اثبات می‌رساند. پرونده مقاله