در اين مقاله، يک کنترلکننده جديد براي پايدارسازي جانبي خودروهاي الکتريکي چهارچرخ محرک بدون ديفرانسيل پيشنهاد شده که روش کنترلي پيشنهادي شامل سه سطح بالا، متوسط و پايين ميباشد. در سطح بالای کنترلکننده، ديناميکهاي مطلوب خودرو يعني سرعت طولي و نرخ ياو مرجع تعيين ميشون چکیده کامل
در اين مقاله، يک کنترلکننده جديد براي پايدارسازي جانبي خودروهاي الکتريکي چهارچرخ محرک بدون ديفرانسيل پيشنهاد شده که روش کنترلي پيشنهادي شامل سه سطح بالا، متوسط و پايين ميباشد. در سطح بالای کنترلکننده، ديناميکهاي مطلوب خودرو يعني سرعت طولي و نرخ ياو مرجع تعيين ميشوند. در این مقاله، يک ساختار جديد براي روش کنترل مد لغزشي پيشنهاد شده و پايداري آن توسط تئوری پایداری لیاپانوف اثبات گرديده است. این روش کنترل مد لغزشی نسبت به کنترلکننده مد لغزشي معمولي مقاومتر، سريعتر و داراي نوسانات کمتري حول پاسخ است. کنترلکننده سطح متوسط جهت رسيدن به نيروي رانش و ممان ياو مطلوب، بر اساس روش کنترل مد لغزشی پیشنهادی، طراحي گرديده است. در سطح پايين با تعريف و مينيممکردن بهينه يک تابع هزينه، سيگنالهاي نيرو و گشتاور مناسب براي اعمال به چرخها تعيين گردیده و در نهايت کارایي کنترلکننده پيشنهادي با انجام شبيهسازي در نرمافزارهاي MATLAB و CARSIM تأييد شده است.
پرونده مقاله
رایمگ
سامانه رایمگ تمامی فرآیندهای دریافت، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحهآرایی و انتشار الکترونیکی نشریات علمی را به انجام میرساند