فهرست مقالات محمدصادق سپاسیان


  • مقاله

    1 - چارچوب هماهنگ بازآرایی و کنترل مستقیم بار به منظور رفع چالش‌های بهره‌برداری شبکه‌های توزیع توسعه‌نیافته
    فصلنامه مهندسی برق و مهندسی کامپيوتر ايران , شماره 49 , سال 14 , پاییز 1395
    رویکرد اساسی این مقاله، بهبود شرایط بهره‌برداری از سیستم‌های توزیع توسعه‌نیافته با بهره‌گیری هم‌زمان از بازآرایی شبکه و برنامه‌های کنترل مستقیم بار خواهد بود. برای یافتن هم‌زمان وضعیت بهینه کلیدها و مقادیر تشویق بهینه در برنامه پاسخ‌گویی بار، از الگوریتم ژنتیک به عنوان چکیده کامل
    رویکرد اساسی این مقاله، بهبود شرایط بهره‌برداری از سیستم‌های توزیع توسعه‌نیافته با بهره‌گیری هم‌زمان از بازآرایی شبکه و برنامه‌های کنترل مستقیم بار خواهد بود. برای یافتن هم‌زمان وضعیت بهینه کلیدها و مقادیر تشویق بهینه در برنامه پاسخ‌گویی بار، از الگوریتم ژنتیک به عنوان یکی از روش‌های جستجوی تصادفی استفاده شده است. برای نشان‌دادن اثر بازگشت انرژی در برنامه پاسخ‌گویی بار از ماتریس حساسیت قیمتی تقاضا (ماتریس کشش بار) استفاده شده است. هزینه‌های بهره‌برداری از شبکه به عنوان تابع هدف در نظر گرفته شده‌اند. قیود ولتاژ، ظرفیت خطوط شبکه و برخی از قیدهای مربوط به برنامه‌های پاسخ‌گویی بار نیز در ارزیابی تابع هدف در نظر گرفته شده‌اند. در نهایت کارایی روش ارائه‌شده در کاهش هزینه‌های بهره‌برداری روی شبکه 33شینه نشان داده شده است. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهند که استفاده هم‌زمان از ابزارهای بازآرایی و پاسخ‌گویی بار، علاوه بر حل مشکل اضافه بار خطوط شبکه، هزینه‌های بهره‌برداری از شبکه را به طور چشم‌گیری کاهش داده و نیاز به بارزدایی را به حداقل می‌رساند.‌ پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - مدل‌سازی احتمالی تقاضای بار ایستگاه شارژ سریع برای خودروهای الکتریکی عمومی
    فصلنامه مهندسی برق و مهندسی کامپيوتر ايران , شماره 69 , سال 17 , بهار 1398
    با توجه به عوامل اقتصادی و زیست‌محیطی، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک استفاده از خودروهای الکتریکی به‌خصوص با قابلیت اتصال به شبکه، افزایش قابل توجهی پیدا کند. نفوذ بالای خودروهای الکتریکی می‌تواند شبکه را تحت تأثیر قرار دهد و از این رو در سال‌های اخیر مطالعات زیادی به چکیده کامل
    با توجه به عوامل اقتصادی و زیست‌محیطی، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک استفاده از خودروهای الکتریکی به‌خصوص با قابلیت اتصال به شبکه، افزایش قابل توجهی پیدا کند. نفوذ بالای خودروهای الکتریکی می‌تواند شبکه را تحت تأثیر قرار دهد و از این رو در سال‌های اخیر مطالعات زیادی به اثرات شارژ خودروهای الکتریکی بر روی شبکه پرداخته‌اند. در این مقاله، مدلی احتمالی بر پایه تئوری صف و همچنین شبیه‌سازی مونت‌کارلو با نرم‌افزار ED برای استخراج تقاضای بار ایستگاه شارژ سریع ارائه‌ شده است، با این فرض که خودروهای مورد بررسی، تاکسی‌های شهرستان آمل در استان مازندران باشند. داده‌های مورد نیاز مانند زمان مراجعه و وضعیت شارژ باتری قبل از شارژگیری، با سه روش از تاکسی‌های درون‌شهری شهرستان آمل جمع‌آوری و استخراج شده است. به دست آوردن منحنی تقاضای بار شارژ خودروهای الکتریکی نیازمند داده‌هایی می‌باشد که وابسته به رفتار ترافیکی رانندگان است. از آنجایی که رفتار صاحبان خودرو غیر قطعی می‌باشد، در نتیجه این داده‌ها به‌صورت متغیرهای غیر قطعی تعریف شده و توسط روش‌های احتمالی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. پرونده مقاله