فهرست مقالات سیده سمیه قربی


  • مقاله

    1 - واکاوی چالش‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
    مدیریت فردا , شماره 71 , سال 21 , تابستان 1401
    در سالهای اخیر شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری نوین برای ارائه محصول و خدمت به مشتریان با ترکیب فروش آنلاین و بازاریابی کالا و خدمات پدید آمده‌است. این ابزار با داشتن ویژگی‌هایی مانند اطلاع‌رسانی، سرگرم‌کنندگی، ایجاد جمعی از افراد و مشتریان و ایجاد تعامل و حفظ آن با مش چکیده کامل
    در سالهای اخیر شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری نوین برای ارائه محصول و خدمت به مشتریان با ترکیب فروش آنلاین و بازاریابی کالا و خدمات پدید آمده‌است. این ابزار با داشتن ویژگی‌هایی مانند اطلاع‌رسانی، سرگرم‌کنندگی، ایجاد جمعی از افراد و مشتریان و ایجاد تعامل و حفظ آن با مشتریان، به ابزاری بی‌همتا در بازاریابی نوین تبدیل شده‌است؛ پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تحلیل چالش‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی انجام شده‌است. این پژوهش براساس هدف کاربردی و بلحاظ روش کیفی و دارای رویکرد استقرایی است. بمنظور تجزیه تحلیل داده‌های مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته عمیق، از روش تحلیل مضمون استفاده شده‌است. جامعه آماری شامل 11 نفر از فعالان و خبرگان در حوزه بازاریابی دیجیتال و متون مناسب جهت استخراج شاخص‌ها (مبانی نظری) است. در این پژوهش از روش گلوله برفی برای نمونه‌گیری و از اشباع مضامین به عنوان روشی جهت پایان نمونه‌گیری استفاده شده‌است. نتیجه تحلیل داده‌های کیفی، شناسایی 9 مضمون فراگیر،21 مضمون سازمان دهنده و 10 مفهوم پایه است. مضامین فراگیر شامل جذب کاربر، تبلیغات دهان به دهان منفی، رقابت قیمتی، بهینه‌سازی سایت/صفحه اجتماعی، فقدان آموزش آکادمیک، کنترل ناپذیری رقابت، مجاب کردن مشتری، کمبود نیروی انسانی ماهر و زیرساخت‌های سازمان است که در قالب یک مدل ارائه شده‌است. در پایان بر مبنای نتایج پیشنهاداتی ارائه شده‌است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - اثر انتخاب‌های راهبردی و سامانه‌های کنترل مدیریت بر عملکرد سازمانی در ایران
    مدیریت فردا , شماره 72 , سال 21 , پاییز 1401
    این تحقیق به منظور مطالعه اثر انتخاب‌های راهبردی و سامانه‌های کنترل مدیریت بر عملکرد سازمانی در شرکت‌های کوچک و متوسط در ایران صورت گرفته است. در مقاله حاضر، از نظریه اقتضایی به عنوان چارچوب نظری تحقیق استفاده شده است. این از نظر نوع پژوهش، مطالعه‌ای کمّی است. از روش پ چکیده کامل
    این تحقیق به منظور مطالعه اثر انتخاب‌های راهبردی و سامانه‌های کنترل مدیریت بر عملکرد سازمانی در شرکت‌های کوچک و متوسط در ایران صورت گرفته است. در مقاله حاضر، از نظریه اقتضایی به عنوان چارچوب نظری تحقیق استفاده شده است. این از نظر نوع پژوهش، مطالعه‌ای کمّی است. از روش پیمایشی به عنوان استراتژی پژوهشی و روش جمع‌آوری داده‌ها استفاده شده است. ابزار اصلی گرداوری داده‌ها در تحقیق، پرسشنامه استاندارد است که براساس پرسشنامه مورد استفاده در تحقیق جونکیرا و همکاران(2018) اقتباس شده است. نرم افزاراسمارت pls برای تحلیل داده‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که نیروهای رقابتی پروتر باعث شکل‌گیری راهبرد انتخاب شده توسط سازمان‌ها می‌شوند، با این حال، برخلاف آنچه مبانی نظری پیش‌بینی می‌کند، آن شرکت‌هایی که در محیط‌های رقابتی‌تر مشغول به فعالیت هستند، به جای انتخاب راهبردتمایز، راهبرد رهبری هزینه را بر می‌گزینند. طراحی و استفاده از سامانه‌های کنترل مدیریت تحت تأثیر راهبرد انتخاب شده توسط شرکت است. بعلاوه استفاده از شیوه‌های مدیریتی معاصر با راهبرد تمایز همراه است. انتخاب راهبرد و سامانه‌های کنترل مدیریت در سازمان، تاثیر مثبت بر معناداری بر عملکرد سازمانی دارد. علاوه بر این، آن دسته از شرکت‌هایی که راهبرد تمایز را با شیوه‌های مدیریت معاصر تلفیق می‌کنند، بهتر از سایر شرکت‌های مورد بررسی عمل می‌کنند. پرونده مقاله