نشریه صنعت و دانشگاه
,
شماره26,سال
7
,
پاییز-زمستان
1393
پژوهش حاضر با دیدگاه توصیفی ـ زمینهای، مؤلفهها و عوامل تأثیرگذار بر ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی را برشمرده و ضمن تشریح به تحلیل مقایسهای وضعیت فرهنگ کارآفرینانه میان دو بخش دانشگاه سمنان و شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان میپردازد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیرا چکیده کامل
پژوهش حاضر با دیدگاه توصیفی ـ زمینهای، مؤلفهها و عوامل تأثیرگذار بر ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی را برشمرده و ضمن تشریح به تحلیل مقایسهای وضعیت فرهنگ کارآفرینانه میان دو بخش دانشگاه سمنان و شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان میپردازد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان دانشگاه سمنان به تعداد 350 نفر و در شرکت شهرکهای صنعتی شامل 50 مدیر و کارشناس میباشد، که با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامههای استاندارد مک گوایر میباشد که روایی آن با روش روایی محتوایی و پایایی آن با روش ضریب آلفای کرونباخ (86/0r=) برآورد گردید. دادههای گردآوری شده با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی شامل: جداول توزیع فراوانی، شاخصهای مرکزی و پراکندگی (میانگین و انحراف معیار) و آزمون t تجزیه و تحلیل شد. مهمترین نتایج بدست آمده این پژوهش حاکی از آن است که مدیران و کارشناسان دانشگاه سمنان و شرکت شهرکهای صنعتی از لحاظ فرهنگ کارآفرینانه در ابعاد همکاری و ارتباطات باز تفاوت معناداری وجود دارد، و همچنین نتایج نشان داد که وضعیت ابعاد فرهنگ کارآفرینانه در دانشگاه سمنان و شرکت شهرکهای صنعتی در حد مطلوب میباشد.
پرونده مقاله
رایمگ
سامانه رایمگ تمامی فرآیندهای دریافت، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحهآرایی و انتشار الکترونیکی نشریات علمی را به انجام میرساند