پارکهای علم و فناوری سازمانهایی هستند که باعث ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت میشوند و هدف آنها ترویج فرهنگ نوآوری در شرکتهای وابسته و مؤسسات دانشبنیان است. با توجه به افزایش تعداد پارکهاي علمي در کشورهای صنعتی و در حال توسعه موضوع اندازهگیری عملکرد پارکهای علم چکیده کامل
پارکهای علم و فناوری سازمانهایی هستند که باعث ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت میشوند و هدف آنها ترویج فرهنگ نوآوری در شرکتهای وابسته و مؤسسات دانشبنیان است. با توجه به افزایش تعداد پارکهاي علمي در کشورهای صنعتی و در حال توسعه موضوع اندازهگیری عملکرد پارکهای علم در اولویت کاری دستاندرکاران و دانشگاهیان قرار گرفته است. در این پژوهش، به ارزیابی عملکرد پارکهای ایرانی عضو IASP بر اساس معیار پیامدهای حضور پارک در منطقه میپردازیم. معیارهای عملکردی مورد استفاده شامل شبکهسازی، قراردادها و همکاریهای منعقد شده بین آزمایشگاههای پارک و شرکتهای ناحیه، محصولات و فرایندهای جدید به کارگرفته شده در شرکتهای ناحیه که از طریق پارک ایجاد شدهاند، تعداد شرکتهای ایجاد شده از طریق همکاری با پارک در برنامههای صنعتیسازی مجدد نواحی صنعتی متروک، تعداد کارکنان استخدام شده در شرکتهای ایجاد شده از طریق همکاری با پارک، بهبودهای محیطی انجام شده از طریق همکاری با آزمایشگاههای پارک میباشد. در این پژوهش، این معیارها با توجه به شرایط پارکهای ایرانی بومیسازی میشوند. فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی برای تعیین وزن نسبی معیارهای ارزیابی و تاپسیس فازی برای رتبهبندی پارکها استفاده میشود. رتبه عملکرد پارکهای علم و فناوری 13 گانه به شکل زیر به دست آمد: پارک علم و فناوری اصفهان> فارس> خراسان> دانشگاه تهران> اراک> خلیج فارس> پردیس> آذربایجان شرقی> یزد> گیلان> کرمان> همدان >کرمانشاه.
پرونده مقاله
چکیده
باتوجه به اهمیت موفقیت برند در کسب و کارهای کوچک و متوسط و بالخصوص در شرکت های دانش بنیان صنعتی ، این تحقیق با هدف شناسایی و سطح بندی عوامل اثرگذار بر موفقیت برند شرکت های دانش بنیان صنعتی در واحد های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، با بکارگیری روش چکیده کامل
چکیده
باتوجه به اهمیت موفقیت برند در کسب و کارهای کوچک و متوسط و بالخصوص در شرکت های دانش بنیان صنعتی ، این تحقیق با هدف شناسایی و سطح بندی عوامل اثرگذار بر موفقیت برند شرکت های دانش بنیان صنعتی در واحد های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، با بکارگیری روش ISM انجام شد. بدین منظور با استفاده از نظرات چهارده نفر از اساتید دانشگاه و کارشناسان سازمان های مورد مطالعه، عوامل اثر گذار موفقیت برند شرکت های دانش بنیان، مورد بررسی قرار گرفتند و پس از پالایش نهایی هشت عامل انتخاب شد. در گام بعدی ، این عوامل توسط تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری، سطح بندی شدند. در نهایت از بین عوامل موثر بر موفقیت برند شرکت های دانش بنیان، سابقه شرکت و نوع مالکیت ، در سطح اول و به عنوان تاثیرگذارترین عامل قرار میگیرد.در سطح بعدی ویژگی های برند،قرار دارد. سطح سوم شامل سهم بازار،سطح چهارم به اندازه شرکت و سهم بازار اختصاص دارد و در نهایت تاثیر پذیرترین عوامل، ارتباطات و برنامه های بازاریابی می باشند که در سطح پنجم قرار میگیرد.این سطح بندی باعث میشود تا شرکت های دانش بنیان بتوانند بر اساس آن، برای موفقیت برند محصولات خود، استراتژی های لازم را تدوین و گام به گام با پیشرفت در هر سطح، به هدف نهایی خود نزدیک تر شوند.
پرونده مقاله
رایمگ
سامانه رایمگ تمامی فرآیندهای دریافت، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحهآرایی و انتشار الکترونیکی نشریات علمی را به انجام میرساند