فهرست مقالات محسن علیانی


  • مقاله

    1 - تشخیص و مکان‌یابی خطا در شبکه‌های الکتریکی هیبریدی شناورها با استفاده از تبدیل موجک
    فصلنامه مهندسی برق و مهندسی کامپيوتر ايران , شماره 111 , سال 22 , تابستان 1403
    <p>در سیستم قدرت هیبریدی شناورها، امکان بروز انواع مختلف خطا بسیار زیاد است. طبق مطالعات صورت&zwnj;گرفته در زمینه تشخیص و مکان&zwnj;یابی خطا در ریزشبکه&zwnj;های هیبریدی شناورها، فقدان تکنیک&zwnj;های جامع مدیریت خطا برای حفاظت ریزشبکه شناور از خطاهای اتصال کوتاه، مانع اص چکیده کامل
    <p>در سیستم قدرت هیبریدی شناورها، امکان بروز انواع مختلف خطا بسیار زیاد است. طبق مطالعات صورت&zwnj;گرفته در زمینه تشخیص و مکان&zwnj;یابی خطا در ریزشبکه&zwnj;های هیبریدی شناورها، فقدان تکنیک&zwnj;های جامع مدیریت خطا برای حفاظت ریزشبکه شناور از خطاهای اتصال کوتاه، مانع اصلی استفاده از ریزشبکه&zwnj;های هیبریدی شناورها برای مأموریت&zwnj;های دریایی حیاتی به&zwnj;شمار می&zwnj;آید. با توجه به قیود و محدودیت&zwnj;های میدانی در شناورها، طراحی یک سیستم حفاظت الکتریکی برای ریزشبکه&zwnj;های هیبریدی شناورها، نیاز به توجه و دقت به الزامات ویژه&zwnj;ای دارد. هدف این مقاله، ارائه یک طرح حفاظتی مناسب جهت تشخیص، طبقه&zwnj;بندی و مکان&zwnj;یابی خطا در ریزشبکه&zwnj;های هیبریدی شناورهاست. در این راستا تشخیص، طبقه&zwnj;بندی و مکان&zwnj;یابی خطا در مدت زمان 034/0 ثانیه الی 54/0 ثانیه با استفاده از الگوریتم مبتنی بر پردازش سیگنال تبدیل موجک با مرتبه چهارم (4db) انجام می&zwnj;شود. مشاهده نتایج و تحلیل آنها نشان می&zwnj;دهد که الگوریتم پیشنهادی به&zwnj;خوبی، انواع خطاها حتی خطاهای بسیار گذرا (حدود 1 میلی&zwnj;ثانیه) را چه در بخش AC و چه در بخش DC ریزشبکه شناور، تشخیص، طبقه&zwnj;بندی و مکان&zwnj;یابی می&zwnj;نماید.</p> پرونده مقاله