فهرست مقالات  


  • مقاله

    1 - طراحی الگوی مناسب آموزش مجازی(غیر حضوری)بر مبنای مدیریت ارزش در مقطع ابتدایی
    مدیریت فردا , شماره 75 , سال 22 , تابستان 1402
    هدف اصلی از پژوهش طراحی الگوی مناسب آموزش مجازی بر مبنای مدیریت ارزش در مقطع ابتدایی بود. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده‌ها تلفیقی و از نظر ماهیت مطالعه، آمیخته (کیفی-کمی) می‌باشد. داده ها از طریق مصاحبه جمع‌آوری شد. کار گردآوری داده‌ها تا زمانی که چکیده کامل
    هدف اصلی از پژوهش طراحی الگوی مناسب آموزش مجازی بر مبنای مدیریت ارزش در مقطع ابتدایی بود. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده‌ها تلفیقی و از نظر ماهیت مطالعه، آمیخته (کیفی-کمی) می‌باشد. داده ها از طریق مصاحبه جمع‌آوری شد. کار گردآوری داده‌ها تا زمانی که محقق اطمینان حاصل نمود که داده جدیدی به دست نخواهد آمد و به نقطه اشباع برسد، ادامه پیدا کرد. پس از انجام مصاحبه در ادامه ابتدا الگوی طراحی شده در اختیار تعدادی از متخصصان و کارشناسان در سطوح مختلف آموزش و پرورش قرار گرفته و از اساتید هیئت علمی دانشگاه های دولتی و آزاد به صورت نمونه‌گیری غیر‌احتمالی هدفمند استفاده شد تا مطالعه و بررسی کنند و بعد از یک هفته نظرات و اصلاحات احتمالی آنها از طریق پرسشنامه جمع‌آوری شد. یافته ها با استفاده از روش گرندد تئوری در بخش کیفی و با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای در بخش کمی به منظور بررسی مولفه ها و ابعاد الگو تحلیل شد. یافته ها نشان داد که ابعاد الگوی آموزش مجازی بر مبنای مدیریت ارزش در مقطع ابتدایی شامل ارزش های سازمانی، فعالیت یاددهی – یادگیری، مدرسه یادگیرنده، مدیریت دانش، بصیرت و مدرسه هوشمند می باشد. بر اساس بررسی نظرات متخصصان در خصوص اعتبار الگو نیز تمامی مولفه ها و ابعاد مورد تایید قرار گرفته است. کلید واژه ها: الگو، آموزش مجازی، مدیریت ارزش، مقطع ابتدایی پرونده مقاله