پاسخگویی و کیفیت خدمات الکترونیک ( طرح تحول دیجیتال ) تامین اجتماعی بر اعتمادکارفرمایان کسبو کارهای کوچک به سازمان تامین اجتماعی با نقش واسطهای رضایت کارفرما (مطالعه موردی: کارفرمایان کسبوکارهای کوچک شهرستان شازند)
محورهای موضوعی : مدیریت فناوری اطلاعات
فتانه یاراحمدی
1
,
رضا بادرستانی
2
1 - عضو هیأت علمی
2 - دانش آموخته کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازاریابی، دانکشده ادبیات و اقتصاد، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران.
کلید واژه:
چکیده مقاله :
پیشینه و اهداف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر پاسخگویی و کیفیت خدمات الکترونیک ( طرح تحول دیجیتال ) تامین اجتماعی بر اعتمادکارفرمایان کسبو کارهای کوچک به سازمان تامین اجتماعی با نقش واسطهای رضایت کارفرما انجام گرفت. روششناسی: تحقیق حاضر از لحاظ نتیجه و هدف، کاربردی است از لحاظ روش پزوهش، توصیفی-پیمایشی است. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش را میتوان به دو طبقه تقسیم کرد: روش اسنادی و کتابخانهای و روش میدانی. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بود جامعه آماری تحقيق حاضر را کارفرمایان مراجعهکننده به سازمان تامین اجتماعی شهرستان شازند است که تعداد آنان برابر با 1200 نفر است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 292 نفر برآورد گردید. به منظور بررسی فرضیههای پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری در محیط نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. یافتهها: یافتههای حاصل از این پژوهش نشان داد که پاسخگویی و کیفیت خدمات الکترونیک ( طرح تحول دیجیتال ) تامین اجتماعی بر اعتمادکارفرمایان کسبوکارهای کوچک به سازمان تامین اجتماعی با نقش میانجی رضایت کارفرما تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج این پژوهش نشان داد که پاسخگویی و کیفیت خدمات الکترونیک بر اعتماد کارفرمایان، رضایت بر اعتماد کارفرمایان همچنین پاسخگویی و کیفیت خدمات الکترونیک بر رضایت تأثیر مثبت و معناداری دارد. نتیجهگیری: پاسخگویی مناسب و همچنین ارائه خدمات الکترونیک با کیفیت در وهله¬ی اول زمینه را برای ارتقای اعتماد کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی منجر شده و متعاقباً باعث افزایش رضایت دریافت کنندگان خدمات از تامین اجتماعی خواهد شد.
Kewords: responsiveness, quality of electronic services, Satisfaction, Employer's trust Background and Objectives: Trust is one of the three big issues that government management thinkers are facing. Lack of trust leads to limited flexibility and freedom of action. Trust plays the role of informal relationships, but distrust leads to a strong dependence on official rules and procedures and legalism. It seems that in most societies, due to a series of factors such as alienation, lack of social capital, the presence of critical media and especially the lack of responsiveness of government organizations, people's trust in the government and organizations has decreased. In the long run, it will cause many damages. The present study was conducted with the aim of investigating the impact of responsiveness and quality of electronic services (digital transformation plan) of social security on the trust of small business employers in the social security organization with the mediating role of employer satisfaction. Methods: The present research is practical in terms of result and purpose, in terms of research method, it is descriptive-survey. The method of collecting information in this research can be divided into two categories: documentary and library method and field method. The data collection tool was a standard questionnaire. The statistical population of this research is the employers referring to the social security organization of Shazand city, whose number is equal to 1200 people. The sample size was estimated to be 292 people using Cochran's formula. In order to check the hypotheses of the research, structural equation modeling has been used in
