Analysis of Factors Affecting the Success of Startups using Meta_Synthesis
Subject Areas : Entrepreneurship and Mnagement of Knowledge-based Firmsmaryam darvishi 1 , Parvaneh Alasvand Bakhtiarpour 2
1 - omidiyeh azad university
2 - omidiyeh azad university
Keywords: Success of Startups, Start-up Business, Meta_Synthesis.,
Abstract :
start-up is a new business that offers an innovative solution to a problem; start-ups are an integral part of the transformation and evolution process in the expanding world market today. While there is no guarantee of success for this business through the proposed solution. Many consider startups as a new culture for new ideas and creativity beyond existing ideas aimed at solving existing problems in key areas. The purpose of this research is to provide a comprehensive, pervasive, and integrated information model of the success factors of startups. To this end, by employing meta_synthesis approach in this research, the results and findings of previous researchers were analyzed, and by examining comprehensive studies on the success factors of startups in reputable domestic and foreign scientific bases, 52 articles on this subject were identified. The research results classified the success factors of startups into 6 main themes and 17 components. The main themes include: Strategy and Policy (business model management, goals and plans, vision and strategies), Innovation and Entrepreneurship (innovation and entrepreneurship ecosystem, dynamic entrepreneurial capacity, innovation and entrepreneurship culture), Service and Product Management (marketing and sales, customer satisfaction, quality and quantity of products, production methods), Resources (financial resources, human resources), Technology and Knowledge (knowledge management, technological infrastructure), and Technological Infrastructure (the role of government and relevant institutions, the role of financial institutions and investment, international environment), each of which is further elaborated with identified components.
1- پهله، بهزاد، میربرگ کار، مظفر، چیرانی، ابراهیم، آقاجان نشتایی، رضا، به بررسی مدلهای ارزشیابی شرکتهای استارتاپی و شناسایی ابعاد، معیارها و شاخصهای ارزشیابی برای شرکتهای استارتاپی در مرحله ایده در ایران، فصلنامـه علمي پژوهشي دانش سرمايهگـذاري، 10(37)، صص 395-409، 1400.
2- علیپور، مهدی، بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت کسب و کارهای نوپا (مطالعه شرکت گونآی)، پایاننامه کارشناسیارشد، رشته مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، مؤسسه آموزش عالی شمس تبریزی، 1399.
3- پنجهشاهی، مهدی، شناسایی و اولویتبندی عوامل حیاتی موفقیت کسب و کارهای نوپای مالی (مورد مطالعه شرکتهای نوپای مالی در استان تهران، فصلنامه مطالعات مدیریت و حسابداری، 6(2)، صص 114-145، 1399.
4- آقاجانی، حسنعلی، شریعتی، زینت، حسینی، ابوالحسن، تبیین روند تکاملی و مؤلفههای مؤثر بر مدل کسب و کارهای الکترونیکی در استارتاپهای ایرانی، مدیریت بهبود، 14(1)، صص 127-147، 1399.
5- شهرایی، بهزاد، اشرفی، مجید، عباسی، ابراهیم، به بررسی مدلیابی عوامل تأثیرگذار بر تأمین مالی استارتآپها (کسب و کارهای نوپا) با تکنیک دیمتل، راهبرد مدیریت مالی، 7(23)، صص 61-89، 1398.
6- مهدیان، یاسمن، عالیخانی، علی، نیکقدم حجتی، ساناز، شناسایی و رتبهبندي عوامل تأثیرگذار بر موفقیت استارتآپها، کنفرانس ملی پژوهشهای نوین در مدیریت و حسابداری با رویکرد نوآوری تحقیقاتی. ص 1-14، 1396. https://civilica.com/doc/761360
7- حبیبی، نازنین، ارائه رویکردی نوین مبتنی بر دادهکاوی و الگوریتمهای بهینهسازی به منظور پیشبینی موفقیت شرکتهای نوپا: مورد کشور ایران، پایاننامه رشته مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات، دانشگاه خوارزمی، 1397.
8- حاجیکتابی، علی، ذوالفقاری، عاطفه، گودرزی، کبری، آخوندی، علیرضا، شناسایی عوامل محیطی مؤثر بر موفقیت شرکتهاي دانشبنیان پزشکی: یک مطالعه موردي، نشریه پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی پایش، 1396.
9- قاضینوری، سیدسپهر، مؤمنی، منصور، ربیعی، علی، علیاکبری، سمیرا، بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت یا شکست شرکتهاي نوپاي فناوري نانو در ایران، نشریه علمی - پژوهشی بهبود مدیریت، سال هشتم، شماره 2، 1393.
10- روحانیراد، شایان، طیبی ابوالحسنی، سیدامیرحسین، بررسی الزامات ورود موفق به بازار برای شرکتهای دانشبنیان نوپا بررسی الزامات ورود موفق به بازار برای شرکتهای دانشبنیان نوپا، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره هشتم، شماره 1، 1399.
11- گودرزی، مهدی، نقیزاده، محمد، بیگلر، احسان، عوامل مؤثر بر موفقیت شتابدهندههای حوزه زیستفناوری در ایران، نشریه علمی- پژوهشی مدیریت نوآوری، سال هفتم، شماره 2، 1397.
12- طیبی ابوالحسنی، سیدامیرحسین، حاجیپور، بهمن، موتمنی، علیرضا، تعیین مهمترین ویژگیهای شرکتهای دانشمحور موفق ایرانی، 1397.
13- رحماننیا، مریم، فکور ثقیه، امیرمحمد، دلایل شکست کسب و کارهای کارآفرین و نوپا و ارائه راهکارها برای توسعه کارآفرینی، نخستین کنفرانس بینالمللی مدیریت و کارآفرینی، 1394.
14- صفایی کنجین، منیژه، سیدنقوی، میرعلی، کاملی محمدجواد، بررسی عوامل راهبردی موفقیت کسب و کارهای خانگی با رویکرد مدلسازی ساختاری - تفسیری میکمک فصلنامه مدیریت کسب و کار شماره 49، 1399.
15- Van Winden, W.; Kör, B.; Sierhuis, D.; Grijsbach, P. Tech Scale-Ups in the Amsterdam City Region; Hogeschool van Amsterdam: Amsterdam, The Netherlands, 2021.
16- Skawi´nska, E, I. Zalewski, R, Success Factors of Startups in the EU—AComparative Study, Sustainability 2020, 12, 8200; doi:10.3390/su12198200.
17- Andreessen, M. Why software is eating the World. Wall Street J. 2011, 20, C2.
18- Slávik, S, Bednár, R, Mišúnová Hudáková, I, The Structure of the Start-Up Business Model—Qualitative Analysis, Sustainability 2021, 13, 8386. https:// doi.org/10.3390/su13158386.
19- Lee J C, Van der Waldt G. An integrated talent management model for the Public Service: The case of the Western Cape Provincial Government. Administratio Publica, Vol. 28, No. 2, Pp. 173-190, 2020.
20- Mikle, L, Startups and reasons for their failure, SHS Web of Conferences 83, 01046 Current Problems of the Corporate Sector 2020.
21- Chen, Y, Tsai, CH, Liu, Applying the AHP Model to Explore Key Success Factors for High-Tech Startups Entering International Markets, Volume 11Issue 1Jan 2019 pp 45–63https://doi.org/10.4018/IJEA.2019010104.
22- Tong, Y, Saladrigues Solé, S, An introduction to the study on start-up success, Start Up Notes 1, 51-66. ISSN 2696-2489 / DOI 10.21001/SUN.2019.1.04, 2019.
23- Okrah, J., & Nepp, A. Factors Affecting Startup Innovation and Growth. Journal of Advanced Management Science Vol, 6(1), 2018.
24- Zimmer L. “Qualitative MetaSynthesis: A Question of Dialoguing with Texts.” Methodological Is- sues in Nursin Research. Vol.53, No.3, Pp. 311-318, 2006.
25- Sandelowski M. Barroso J; Voils C.I. Using qualitative metasummary to synthesize qualitative and quantitative descriptive findings, Research in Nursing & Health, 30(1): 99-111, 2007.
26- Kim, B.; Kim, H.; Jeon, Y. Critical success factors of a design startup business. Sustainability 2018, 10, 2981, 2018.
27- Balboni, B., Bortoluzzi, G., Tivan, M., Tracogna, A. and Venier, F. ‘The growth drivers of startup firms and business modelling: a first step toward a desirable convergence’, Management, Vol. 9, No. 2, pp.131–154, 2014.
28- Santisteban, j, Mauricio, D, Critical success factors for technology-based startups, Entrepreneurship and Small Business, Vol. 42, No. 4, 2021.
29- Roa, L. A. G., Martínez, H. H. and Ariza, H. M. ‘Contextualization of ICT tools for technological surveillance systems associated with innovation processes’, International Journal of Engineering and Technology (IJET), Vol. 10, No 6, DOI: 10.21817/ijet/2018/ v10i6/181006036, 2018.
30- Gupta, H, Kumar Barua, M, Identifying enablers of technological innovation for Indian MSMEs using best–worst multi criteria decision making method, Technological Forecasting & Social Change, http://dx.doi.org/10.1016/j.techfore.2016.03.028, 2016.
31- Arefin, M.S., Alam, M.S., Islam, M.R. and Rahaman, M. ‘High-performance work systems and job engagement: the mediating role of psychological empowerment’, Cogent Business and Management, Vol. 6, No. 1, DOI: 10.1080/23311975.2019.1664204, 2019.
32- Salamzadeh, A, Kawamorita, H, Startup Companies: Life Cycle and Challenges, See discussions, stats, and author profiles for this publication at: https://www.researchgate.net/publication/280007861, 2015.
33- Corrales-Estrada, M. Innovation and Entrepreneurship: A New Mindset for Emerging Markets, pp.267–278, Emerald Publishing Limited [online] https://doi.org/10.1108/978-1- 78973-701-120191001, 2019.
34- Bradley A P. Talent management for universities, Australian Universities' Branham, L. & Hirschfeld, M. (2010). Re Engage. New York: McGraw Hill, 2016.
35- Luna-Perejon, F., Malwade, S., Styliadis, C., Civit, J., Cascado-Caballero, D., Konstantinidis, E. and Li, Y.C. ‘Evaluation of user satisfaction and usability of a mobile app for smoking. Computer Methods and Programs in Biomedicine, DOI: 105042, 2019.
36- Hellmann, T, Puri, M, Venture Capital and the Professionalization of Start-Up Firms: Empirical Evidence, THE JOURNAL OF FINANCE • VOL. LVII, NO. 1, 2002.
37- Cessation’, Computer Methods and Programs in Biomedicine, DOI: 105042.
38- https://doi.org/10.1051/shsconf/20208301046.
39-
www.mdpi.com/journal/sustainability 40- Zivil, Glaveckait, The development process of the right team in early stage start-ups, 2020.
41- Fochs, tamino, Investigation of factors,which influence the likelihood of fast growth in swiss technology start-ups.
42- Kofanov1 Oleksii, Zozul’ov1 Oleksandr, Successful Development of Startups as a Global Trend of Innovative Socio-Economic Transformation.
43- Jackson, P., Runde, J., Dobson, P., & Richter, N. Identifying mechanisms influencing, the emergence and success of innovation within national economies: a realist approach Policy Sciences, 1-24, 2015.
44- De Mel, S., McKenzie, D., & Woodruff, C. Business training and female enterprise start-up, growth, and dynamics: Experimental evidence from Sri Lanka. Journal of Development Economics, 106, 199-210, 2014.
45- Brooks, G., Heffner, A., & Henderson, D. A SWOT analysis of competitive knowledge from social media for a small start-up business. The Review of Business Information Systems (Online), 18(1), 23, 2014.
46- Hartmann, P. M., Zaki, M., Zaki, M., Feldmann, N., Feldmann, N., ... &Neely, A. Capturing value from big data–a taxonomy of data-driven business models used by start-up firms. International Journal of Operations & Production Management, 36(10), 1382-1406, 2016.
47- Gupte M. Success of university spin-offs: network
48- Activities and moderating effects of internal communication and adhocracy. 1st Edition, Springer.
49- Science & Business Media: Germany, 2007.
50- Gassmann, Oliver, Karolin Frankenberger, and Michaela Csik. 2014. The Business Model Navigator. London:Pearson.
51- Honorine, A.N.D. and Emmanuelle, D. ‘Stage financing and syndication in the IPO underpricing of venture-backed firms: venture capital and IPO underpricing’, The International Journal of Entrepreneurship and Innovation, Vol. 20, No. 4, pp.289–300, 2019.
52- Senivongse, C., Bennet, A. and Mariano, S. ‘Clarifying absorptive capacity and dynamic capabilities dilemma in high dynamic market IT SMEs’, VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, Vol. 49, No. 3, pp.372–396 [online] https://doi.org/10.1108/VJIKMS-11-2018-0105, 2019.
53- Hoffman, D. & Radojevich-Kelley, N., Analysis of Accelerator Companies: An Exploratory Case Study of Their Programs, Processes, and Early Results. Small Business Institute Journal, 2012.
54- Atherton, A. “Cases of start-up financing: An analysis of new venture capitalisation structures and patterns”. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 18 (1), 28-47, 2012.
55- Roshanzamir, Amirhossein, Davis, Bill, Rahim, Emad, Startup Success Trends in Small Business Beyond Five-Years: A Qualitative Research Study.