Futurology of Integrated Communication of Social Marketing at the Iranian National Tax Administration (Based on Network Analysis Technique)
Subject Areas :Akbar manjegani 1 , 2 , golnar shojaei 3
1 -
2 -
3 - Department of Management, Shahrood Branch, Islamic Azad University, Shahrood, Iran
Keywords: : Integrated Marketing Communications social Marketing Tax System Futurology ,
Abstract :
The aim of this paper is to provide research results using descriptive-analytical research method and qualitative-quantitative data obtained from questionnaire. Some factors such as reaching effectiveness of tax system functions, establishing social justice, taxpayers dissatisfaction and especially the culture of tax fraud, motived us to investigate effective agents on attaining a favorite future in social relationships with taxpayers from organizational expert's point of view. Regarding limitation of the numbers of experts in Iranian National Tax Administration, available sample was used. Therefore, utilizing organizational documentation and experts, some components were recognized and extracted then they were prioritized by analytical Network Process .Afterwards, based on Dymtel Technique, the intensity of impression and being impressed as well as relationship network of relevant factors were examined by futurology method. Following assessment of these factors by experts, prioritizing of subordinate criterions was done as well. Results show that experts anticipated that individual oriented resources organization and social responsibilities as the most important priority in integration relationships in social marketing in Tax Affairs System, furthermore, motivation tendency, addressees' cooperation and economic needs were the most important priorities in subordinate criterions. The result of this research can be used to explain social marketing strategies and designing of integration relationship of social marketing model in Iranian National Tax Administration.
1. فرشکاران، محمد (1387)، بررسی وضعیت نظام مالیاتی ایران، هفته¬نامه برنامه، سال هفتم، شماره 276
2. اسلاتر، ریچارد و همکاران(1390)، نو اندیشی برای هزاره نوین،ترجمه عقیل ملکی فر، سید احمد ابراهیمی ، وحید وحیدی مطلق .چاپ دوم، تهران مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاع
3. قدیری،روح الله (1384)؛ بررسی و شناخت روش های مطالعه آینده،چاپ(؟)،تهران مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری .1 دفاعی
4. لیند گرن، متس؛ باندهولد، هانس.(1389) طراحی سناریو؛پیوند بین آینده و راهبرد.ترجمه عبدالعزیز تاتار .چاپ اول ،تهران، مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی.
5. کورنیش، ادوارد، (1388)کشف آینده ، (بخشی از کتاب دریچه ای به مطالعات آینده پژوهی)،چکیده نویسی مسعود منزوی و ویرایش عباس جلالی وند .چاپ اول، تهران مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی
6. طلوعی اشلقی عباس و قیومی عباسعلی (1387)، مقاله ارائه الگوی مهندسی فرهنگ با رویکرد آینده پژوهی، مجله مدیریت فرهنگ، دوره دوم، شماره2، زمستان87؛ ص 23-39
7. زمانی مقدم افسانه و باغبانیان محبوبه (1392) روش ها و رویکردهای آینده پژوهی، اولین همایش ملی آینده پژوهی، تهران، شرکت یادگار درخشان آریا،https://www.civilica.com/Paper-FUTURESSTUDIES01-FUTURESSTUDIES01_023.html
8. جمشیدی رضا، توسلی نوقابی جواد، حسینی سید حسن، کشتکار مهران، اسکندری تورج (1394)؛ مقاله آینده پژوهی اهداف ائتلاف ضد داعش با تکنیک فراتحلیل شبکه ای، تابستان 1394 - شماره 103 ، 13 صفحه - از 27 تا 39).
9. دینی ترکمانی علی (1391)، مقاله چشم انداز نظام اقتصاد بین الملل: رویکرد آینده پژوهی، مجله پژوهش ها و سیاستهای اقتصادی، سال بیستم بهار91، شماره 61.
10. سلطانی ایرج (1393)، مقاله مدیریت عملکرد و سازو کارهای اجرائی آن در تولید کیفیت، مجله مطالعات مدیریت بهبود و تحول، دوره یازدهم، شماره 10، 42؛ تابستان 93، ص 189-208.
11. حبيبي، آرش، (1390). اصول و مباني رويکردهاي تصميمگيري چندمعياره، فصلنامه الکترونيک پارس مدير، شماره 2.
12. کاتلر فیلیپ و لین کلر کوین، (1393)؛ مدیریت بازاریابی ج 2، ترجمه امیر جعفری مهدی، نشر نص، تهران.
13. روستا، احمد و خویه علی؛ (1388)، مدیریت استراتژیک تبلیغات، نشر رسا
14. روستا احمد، داور ونوس و عبدالحمید ابراهیمی ، (1388)، مدیریت بازاریابی، انتشارات سمت.
15. کاوسی اسماعیل و فرزانه چاوش باشی ،(1389) «بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی در سازمان»، مجله پژوهشنامه، شماره 61، صفحه 51 تا 68.
16. شیخ اسماعیلی و سوران مولایی ؛ (1393)، مقاله ارزیابی اثرات ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر ارزش ویژه برند؛ با نقش تصویر ذهنی شرکت و عملکرد برند، ویژه نامه فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، ص: 33-54.
17. خلیل زاده محمد؛ (1394)، ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﯾﮑﭙﺎﺭﭼﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﭘﻮﯾﺎ ﺑﺎ ﺗﺼﻤﯿﻤﮕﯿﺮﯼ ﭼﻨﺪ ﻣﻌﯿﺎﺭﻩ (مطالعه موردی: صنعت تولید لوازم خانگی)، دومین کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی، گروه مهندسی صنایع تهران.
18. سرمد سعید، سهیل عبدالهیی امیر بجستانی ، (1394)؛ مقاله ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ و اوﻟﻮﻳﺖ ﺑﻨﺪي اﺑﺰارﻫﺎي ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﻳﻜﭙﺎرﭼﻪ (IMC) در صنایع غذایی با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (صنایع غذایی دینا)، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 29، زمستان 1394.
19. معینی فر لیلا، حبیب الله دانایی و علیرضا حاتمی ، (1393)؛ بررسی تاثیر نظام ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر قوت برند برای بانک تجارت (IMC)، مرکز توسعه علوم و فناوری پیشرفته، دانشگاه پیام نور، استان البرز، دانشکده مدیریت اقتصاد.
20. رضوانی مهران و سید حمید خداداد حسینی، (1387)؛ مقاله «طراحی مدل ارتباطات یکپارچه سازی بازاریابی فازی (مطالعه موردی: صنعت تولید تجهیزات پزشکی و ورزشی)»، مجله چشم انداز مدیریت، شماره 29، ص ص 89-137.
21. زارعی عظیم، داوود فیض و مصطفی رضایی راد ، (1395)؛ مقاله «ارائه مدل عوامل موثر بر اجراي یکپارچه آمیخته بازاریابی اجتماعی در حوزه سلامت»، مجله مدیریت سلامت، شماره 66.
22. خورشیدی غلامحسین، صابر مقدمی ، (1382)، مقاله «تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی»، پژوهشنامه بازرگانی، شماره 28، صص 141-163.
23. محمديان محمود ،وحيد ناصحي فر،سيد محمد تقي تقوي فرد و امير غفوريان شاگردي(1393) مقاله"بررسي رابطه بين معيارهاي هم پيوندي ابزارهاي ارتباطي و ارزش ويژه برند از ديدگاه مشتري در صنعت مواد غذايي ايران"
24. امير غفوريان شاگردي، محمود محمديان،وحيد ناصحي فر و سيد محمد تقي تقوي فرد(1393) مقاله "بررسي تاثير استراتژي ترفيع بر رابطه بين ابزارهاي ارتباطي و ارزش ويژه برند از ديدگاه مشتري در صنعت مواد غذايي ايران" فصلنامه علمي پژوهشي تحقيقات بازاريابي نوين زمستان 93صص1-18
25. Duncan Tom(2002),IMC using Advertising & Promotion to Build Brands, New York: McGraw-Hill
26. Saaty, T.L. )2005(. Theory and application of the analytic network process Decision Making with Benefits, Opportunities, Costs, and Risks, Pittsburgh, PA:RWS publications;
27. ShagerdiLudwig TD, Buchholz C, Clarke SW (2005). Using social marketing to increase the use of helmets among bicyclists. Journal of American College Health; 54(1): 51-58.
28. .Dagger TS, Sweeney JC, Johnson LW.(2007) A hierarchical model of health service quality: scale development and investigation of an integrated model. Journal of Service Research; 10(2): 123-142. 16.
29. .Auh S, Bell S, McLeod CS.(2007) Co-production and customer loyalty in financial services. Journal of Retailing; 83(3): 359-370.
30. .Vargo SL, Maglio PP, Akaka MA.(2008) On value and value co-creation: a service systems and service logic perspective. Journal of European Management; 26(3): 145-152. 28.Ludwig TD, Buchholz C, Clarke SW.(2005) Using social marketing to increase the use of helmets among bicyclists. Journal of American College Health; 54(1):51-58.
31. Kotler P, Lee N.(2008) Social marketing: Influencing behaviours for good. Publication of Sage: Thousand Oaks;. 12.Russell R, Previte J, Zainuddin N. Conceptualising value creation for social change management. Journal of Australasian Marketing; 17(4): 211-218
32. Lefebvre RC,(2011) An integrative model for social marketing. Journal of Social Marketing; 1(3): 54–72
33. R. Craig Lefebvre; (2011) , “An integrative model for social marketing”, School of Public Health, University of South Florida, Sarasota, Florida, USA, Journal of Social Marketing Vol. 1 No. 1, 2011, pp. 54-72.
34. István Piskóti, (2012);” The social problem sensitivity of the Hungarian population and their social marketing sensitivity”, Theory, Methodology, Practice, search.proquest.com .
35. Bing Pan ,(2012),Theoretical Models of Social Media, Marketing Implications, and Future Research. Directions. To appear in: Sigala, M., Christou, E., Gretzel, U. (2012). Social, www.panb.people.cofc.edu/pan/TheoreticalModelsofSocialMedia
36. R. Craig Lefebvre, (2012); “Transformative social marketing: co-creating the social marketing discipline and brand”, Journal of Social Marketing Vol. 2 No. 2, 2012 pp. 118-129.
37. Nadia Z; (2013) Examining the impact of experience on value in social marketing. Journal of Social Marketing; 3(3): 257– 274.
38. Barrutia JM, Echebarria C.(2013) Networks: a social marketing tool. European Journal of Marketing; 47(1/2): 324 – 343.
39. Zainuddin N.(2013) The value of health and wellbeing: an empirical model of value creation in social marketing. European Journal of Marketing; 47(9):1504 – 1524.
40. .Nguyen D, Nguyen P, Tran HM.(2014) Marketers' psychological capital and performance: The mediating role of quality of work life, job effort and job attractiveness. Asia-Pacific Journal of Business Administration; 6 (1): 36 – 48.
41. Rezaei H, Keshavarz N;(2014); Social Marketing Approach in Health Sector: Study review (HEALTH SOCIAL MARKETING), Journal of health education and promotion of health[Persian]; 1(1): 109-123.
42. Arli D, Thiele S, Lasmono H.(2014) Consumers’ evaluation toward tobacco companies: implications for social marketing. . Journal of Marketing Intelligence & Planning; 33(3): 276 –291. 14.
43. Zarei E.(2015) Service quality of hospital outpatient departments: patients’ perspective. International Journal of Health Care Quality Assurance; 28(8): 778 – 790.
44. Mohammadian M, Nasehifar V, Taghavifard S.M.T. and Ghafourian A; )2015(, Relationship between the Integratedness Criteria of Marketing Communication Tools and Consumer Based Brand Equity (CBBE) in Iran's Food Industry, Journal of Applied Sciences, , ISSN 1812-5654
45. Thomas Martin key )2017(, Andrew J.czaplewski" Upstream social marketing strategy: An integrated marketing communications approach" Business Horizons Volume 60, Issue 3, May–June, Pages 325-333