فهرس المقالات اکبر امینی


  • المقاله

    1 - ارائه چارچوب معماری اعتماد الکترونیک در تجارت الکترونیک (بخش فروشگاه‌های آنلاین)
    فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران , العدد 57 , السنة 15 , پاییز-زمستان 1402
    امروزه، تجارت ‌الکترونیکی بدلیل قابلیت‌های آن به شدت درحال گسترش‌است. مفهوم "اعتماد" عامل مهمی در سرعت گسترش تجارت الکترونیکی محسوب می شود. هدف این ‌پژوهش استخراج ابعاد و معیارهایی برای فراهم ‌نمودن تمهیدات اعتماد الکترونیک در سرویس‌های تجارت الکترونیکی، بهبود فرآیندهای أکثر
    امروزه، تجارت ‌الکترونیکی بدلیل قابلیت‌های آن به شدت درحال گسترش‌است. مفهوم "اعتماد" عامل مهمی در سرعت گسترش تجارت الکترونیکی محسوب می شود. هدف این ‌پژوهش استخراج ابعاد و معیارهایی برای فراهم ‌نمودن تمهیدات اعتماد الکترونیک در سرویس‌های تجارت الکترونیکی، بهبود فرآیندهای‌داخلی محیط کسب و کار الکترونیک و همچنین تعیین اهمیت هریک از معیارها در تضمین اعتماد الکترونیک و رضایت مشتری می‌باشد. روش‌تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات، میدانی است و بدین منظور از ابزار پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شده‌است. جامعة‌ آماری‌ دربرگیرنده کلیه ‌مشتریان فروشگاه‌های‌آنلاین درحوزه کسب و کارهای اینترنتی تهران بوده،که ‌از میان آنان نمونه‌گیری ‌تصادفی بعمل آمده است. سوالات در چارچوب ابعاد و معیارهای تضمین‌کننده اعتماد الکترونیک در ارائه سرویس‌های الکترونیک و همچنین اولویت آنها مطرح و از طریق آمار استنباطی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نتایج به دست آمده بصورت چارچوبی متشکل از 12 شاخص در سه‌ بُعد روانشناختی، فنی- امنیتی و حقوقی دسته بندی شده است. تفاصيل المقالة