در اکثر اوقات، تصمیمگیری مؤثر در موقعیتهای راهبردی همچون مسایل رقابتی به نگاشت غیر خطی بین محرک و پاسخ نیاز دارد. شبکههای عصبی مصنوعی میتوانند در مدلسازی و حل این مسایل رهیافت مناسبی باشند. بازی معمای زندانی از معروفترین بازیهای مطرحشده در نظریه بازیها است كه ب أکثر
در اکثر اوقات، تصمیمگیری مؤثر در موقعیتهای راهبردی همچون مسایل رقابتی به نگاشت غیر خطی بین محرک و پاسخ نیاز دارد. شبکههای عصبی مصنوعی میتوانند در مدلسازی و حل این مسایل رهیافت مناسبی باشند. بازی معمای زندانی از معروفترین بازیهای مطرحشده در نظریه بازیها است كه به كمك آن بسياري از مسایل رقابتي تحليل ميشود و تصميمگيري را تسهيل ميكند. در این مقاله سعی بر آن است که بازی معمای زندانی تکراری به کمک شبکه عصبی مصنوعی مدلسازی و تحلیل شود و به همین دلیل شبکه عصبی پادانتشار گراسبرگ برای انجام این بازی طراحی شده است. نتایج، نشاندهنده توانمندی این روش در مدلسازی کامل بازی است. نتایج حاصل از بهکارگیری این ایده با دو روش دیگر (راهبرد TFT و مدلسازی با شبکه پرسپترون) نشان از کارایی محرز روش جدید است.
تفاصيل المقالة
رایمگ
يقوم نظام رایمگ بتنفيذ جميع عمليات الاستلام والتقييم والحكم والتحرير وتخطيط الصفحة والنشر الإلكتروني للمجلات العلمية.