هدف تحقیق حاضر، ارائه مدل و رتبهبندی ارزشیابی اخلاق سازمانی در صنایع کوچک و متوسط میباشد. جامعه آماری پژوهش، مدیران صنایع کوچک و متوسط میباشد که پس از مطالعه ادبیات نظری موضوع مدل اولیه طراحی شد.برای شناسایی معیارها و بیان روابط بین معیارها، مصاحبه از20 نفر از خبرگا أکثر
هدف تحقیق حاضر، ارائه مدل و رتبهبندی ارزشیابی اخلاق سازمانی در صنایع کوچک و متوسط میباشد. جامعه آماری پژوهش، مدیران صنایع کوچک و متوسط میباشد که پس از مطالعه ادبیات نظری موضوع مدل اولیه طراحی شد.برای شناسایی معیارها و بیان روابط بین معیارها، مصاحبه از20 نفر از خبرگان حوزه مدیریت منابع انسانی با روش نمونهگیری غیر احتمالی استفادهشده است. پس از طراحی پرسشنامه، نظرات خبرگان جمعآوری و با استفاده از نرمافزار Choice Expert با استفاده از تکنیک AHP و ISM مؤلفهها و شاخصهای ارزشیابی اخلاق سازمانی اولویتبندی گردید. یافتههای پژوهش نشان داد برای طراحی مدل ارزشیابی اخلاق سازمانی در صنایع کوچک و متوسط مجموعاً 5 مؤلفه و17 شاخص را میبایست موردتوجه قرارداد. مؤلفهها عبارتاند از عوامل فردی، عوامل سازمانی، عوامل محیطی، عوامل ساختاری، عوامل زمینهای که هریک داری شاخصهایی میباشند، که با وزن دادن و امتیازبندی فرم ارزشیابی اخلاق سازمانی با مجموع 1000 امتیاز، که از مجموع امتیازهای هر شاخص حاصل گردیده تدوین شد.
تفاصيل المقالة
رایمگ
يقوم نظام رایمگ بتنفيذ جميع عمليات الاستلام والتقييم والحكم والتحرير وتخطيط الصفحة والنشر الإلكتروني للمجلات العلمية.