نشریه صنعت و دانشگاه
,
العدد10,السنة
3
,
پاییز-زمستان
1389
سازمانهابه منظور ارتقای اثر بخش خدمات خود نظام مديريت كيفيت براساس استاندارد ISO9001:2000 را با تأكيد بر بهبود هميشگي فرايندهاي كاري برميگزينند. اما اگر بهبود اين فرايندها و حتي بازنگري آنها، در قالب يك سيستم گسترده و تعهد شده نباشد عملا قابل حصول به نظر نميرسد. سيست أکثر
سازمانهابه منظور ارتقای اثر بخش خدمات خود نظام مديريت كيفيت براساس استاندارد ISO9001:2000 را با تأكيد بر بهبود هميشگي فرايندهاي كاري برميگزينند. اما اگر بهبود اين فرايندها و حتي بازنگري آنها، در قالب يك سيستم گسترده و تعهد شده نباشد عملا قابل حصول به نظر نميرسد. سيستم عمومي مورد نظر بايد داراي يك رويكرد مديريت تحول دروني باشد كه باعث ارتقا و بهبود كيفيت فرايندها شود. در اين ميان نظام مديريت كيفيت جامع به عنوان يکي از کاملترين و کارآترين فلسفههاي مديريتي كه به نحو شايستهاي مباحث کيفيت و رضايت مشتري را در بردارد، ميتواند با لحاظ كليه مطلوبات سازمان، اهداف و چشماندازهاي عمده را در راستاي بهبود فرايندهاي كاري فراهم آورد. اين پژوهش، كه نيازمنديهاي اشاره شده خود را به عنوان مسئله پژوهش مد نظر قرار ميدهد، تلاش دارد نگاه جديدي در خصوص وابستگي مؤلفههاي مديريت كيفيت جامع به مؤلفههاي متدولوژي بهبود فرايندهاي كاري ارائه دهد و در پايان با استفاده از الگوهاي آماري تأثير سيستم مديريت كيفيت جمع را بر بهبود فرايندهاي كاري مورد مداقه قرار دهد. در اين مقاله كه مبتني بر يك پژوهش ميداني از جامعه جامعه آماري 73 نفره سازمان امور اقتصادي و دارايي استان خوزستان ميباشد، تحليل تأثير پياده سازي مديريت کيفيت جامع (TQM) بر بهبود فرآيندهاي کاري در سازمان امور اقتصادي و دارايي استان خوزستان، را مشتمل ميشود.
تفاصيل المقالة
فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران
,
العدد11,السنة
4
,
بهار-تابستان
1391
امروزه پرتال هاي سازماني نقش کلیدیای در تسري و تجري اطلاعات سازماني در ابعاد و لايه هاي مختلف ايفا میکنند. در اين ميان پرتال هاي آموزشي به لحاظ ارتقاء دانش و مهارت كاربران (و کارمندان) سازماني در تحقق كسب و كار كارآفريني از اهميت ويژه اي برخوردارند. با توجه به گستردگي أکثر
امروزه پرتال هاي سازماني نقش کلیدیای در تسري و تجري اطلاعات سازماني در ابعاد و لايه هاي مختلف ايفا میکنند. در اين ميان پرتال هاي آموزشي به لحاظ ارتقاء دانش و مهارت كاربران (و کارمندان) سازماني در تحقق كسب و كار كارآفريني از اهميت ويژه اي برخوردارند. با توجه به گستردگي بومي، تنوع مشاغل در حوزه كارآفريني و نيز پارامترهايي كه به نحوي در فرآيند طراحي اين پرتال ها تأثیرگذارند، ايجاد سازوکاری كه بتواند يك پرتال را از توانمندي قابل ملاحظه اي در ارتقاء مهارت كارآفريني برخوردار سازد، از اولويت ويژه اي برخوردار است. اين مهم ايجاب مینماید تا ویژگیهای لازم براي طراحي موثر اين قبيل پرتال ها مد نظر قرار گيرد.
در اين مقاله، رويكردي ارائه میشود كه طبق آن ویژگیهای مورد انتظار در طراحي يك پرتال آموزشي در قالب يك هستان نگار بازنمايي شده و متعاقباً توضيح داده میشود كه اين ویژگیها چگونه میتوانند به تحقق كسب و كار كارآفريني از يكسو، و از سوي ديگر آموزش كارآفريني منجر گردد. در پايان، قابليت رويكرد پيشنهادي در قالب دو سناريوي عملي راه اندازي کسبوکار در حوزه كشاورزي و راهنماي نگارش طرح كسب و كار در همبافت آموزش كارآفريني، مورد تحليل و بررسي قرار میگیرد
تفاصيل المقالة
رایمگ
يقوم نظام رایمگ بتنفيذ جميع عمليات الاستلام والتقييم والحكم والتحرير وتخطيط الصفحة والنشر الإلكتروني للمجلات العلمية.