این پژوهش به تحلیل نهادسازی هایی که برای سیاست گذاری علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران از دوران پهلوی(پهلوی اول و دوم) تا کنون انجام شده است پرداخته است. نهاد هایی که در طول این دوره ایجاد شده اند و وظایف و اختیارات آنها به طور خلاصه ذکر شده اند و رویکرد ها یی از جم أکثر
این پژوهش به تحلیل نهادسازی هایی که برای سیاست گذاری علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران از دوران پهلوی(پهلوی اول و دوم) تا کنون انجام شده است پرداخته است. نهاد هایی که در طول این دوره ایجاد شده اند و وظایف و اختیارات آنها به طور خلاصه ذکر شده اند و رویکرد ها یی از جمله نوسازی و مدرنیزاسیون در دوران پهلوی ها ، باز تعریف ارزش ها و ارزش آفرینی های مبتنی بر شاخص های اسلامی در دوره بعد از انقلاب 1357، که منشاء نهاد سازی های دوران مربوط به خود بوده اند، با استفاده از روش تاریخی(شرایط محیطی حاکم)و گروه کانونی، این روند مورد تحلیل قرار گرفته ودر بخش پایانی نیز در قالب نتیجه گیری، توصیه های سیاستی که از این تحلیل بدست آمده است از قبیل ادغام بعضی از نهاد ها، تعیین مکانیزم وحدت عین تکثرنهاد های سیاست گذار و مجری، هماهنگی استراتژیک عمودی و افقی بین برنامه و اسناد کلان این حوزه و نهایتاً پیشنهادهای کاربردی و پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی ارائه شده است.
تفاصيل المقالة
فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی
,
العدد18,السنة
5
,
پاییز
1397
دو جنبۀ نسبتا مرتبط به یکدیگر که تا به امروز در دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان مغفول مانده توسعۀ مهارتهای نوآوری و کارآفرینی میباشد.در این پژوهش در ابتدا با مطالعات کتابخانهای به چارچوبی کلی شامل مؤلفههای مؤثر برگسترش مهارتهای نوآوری و کارآفرینی در نظامهای آموزشی أکثر
دو جنبۀ نسبتا مرتبط به یکدیگر که تا به امروز در دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان مغفول مانده توسعۀ مهارتهای نوآوری و کارآفرینی میباشد.در این پژوهش در ابتدا با مطالعات کتابخانهای به چارچوبی کلی شامل مؤلفههای مؤثر برگسترش مهارتهای نوآوری و کارآفرینی در نظامهای آموزشی ضمن خدمت دست یافتهشد و سپس از طریق انجام مصاحبۀ نیمهساختاریافته با 16 تن از مدیران و کارشناسان ارشد که از طریق روش نمونهگیری هدفمند (قضاوتی) در جامعۀ هدف پژوهش که سازمان ثبت احوال کشور میباشد، انتخاب شدهبودند به چارچوبی مشخص که مؤلفههای شناسایی شده را در قالب ابعاد نوآوری و کارآفرینی دستهبندی کند رسیده شد. تحلیل دادههای حاصل از مصاحبهها از طریق روش تحلیل تم که در زمره روشهای کیفی میباشد انجام شد. پس از شناسایی مؤلفهها، از طریق توزیع پرسشنامه و جمعآوری نظر خبرگان 5 مؤلفۀ اصلی کمیت و کیفیت دورههای برگزار شده، قابلیت مدرسان دورهها، محتوای دورههای آموزشی، نحوۀ ارزیابی و برنامهریزی دورههای آموزشی ضمن خدمت به ترتیب اولویت مشخص شدند.
تفاصيل المقالة
رایمگ
يقوم نظام رایمگ بتنفيذ جميع عمليات الاستلام والتقييم والحكم والتحرير وتخطيط الصفحة والنشر الإلكتروني للمجلات العلمية.