در این مقاله الگوریتمی جهت مدیریت تراکم بر اساس برنامهریزی مجدد تولید و مصرف پیشنهاد میشود. الگوریتم پیشنهادی شامل دو بخش میباشد: 1) برنامهریزی مجدد تولید و 2) مدیریت سمت مصرف. در الگوریتم پیشنهادی مدیریت سمت مصرف بر اساس پاسخگویی بار میباشد و اجرای آن بر اساس مکا أکثر
در این مقاله الگوریتمی جهت مدیریت تراکم بر اساس برنامهریزی مجدد تولید و مصرف پیشنهاد میشود. الگوریتم پیشنهادی شامل دو بخش میباشد: 1) برنامهریزی مجدد تولید و 2) مدیریت سمت مصرف. در الگوریتم پیشنهادی مدیریت سمت مصرف بر اساس پاسخگویی بار میباشد و اجرای آن بر اساس مکانیزم بازار ارائه میشود که منفعت خردهفروشان نیز در آن لحاظ میگردد. بر اساس الگوریتم پیشنهادی دو شرط جهت مدیریت تراکم بررسی میشود: نخست جهت تأمین امنیت شبکه اپراتور مستقل سیستم (ISO) قیود خطوط را بررسی میکند که آیا نقضی رخ داده است؟ در صورتی که پاسخ مثبت باشد برنامهریزی مجدد ژنراتورها انجام میشود. در مرحله بعدی ISO بررسی میکند که آیا جهش قیمتی رخ داده است؟ در صورتی که پاسخ مثبت باشد ISO با استفاده از سیگنالهای اقتصادی خردهفروشان را جهت کاهش تقاضایشان در باسهای مشخص، تشویق و راهنمایی میکند. خردهفروشان در واکنش به سیگنالهای اقتصادی و جهت بیشینهکردن درآمدشان، در معامله پاسخگویی بار با DRAs شرکت میکنند و تقاضاهای جدیدشان را برای ISO ارسال میکنند. جهت مدلسازی رفتار شرکتکنندگان در معامله پاسخگویی بار از تئوری بازی استکلبرگ استفاده میشود که در آن خردهفروشان به عنوان بازیکنهای پیشرو، بر اساس سیگنالهای اقتصادی اپراتور بازار مقادیر کاهش تقاضا و قیمت خرید پاسخگویی بار را مشخص میکنند و DRAs به عنوان بازیکنهای پیرو جهت بیشینهکردن سودشان بر اساس استراتژی خردهفروشان با هم رقابت میکنند. در این مقاله الگوریتم پیشنهادی برای شبکه 14باس اجرا میشود. نتایج شبیهسازیها نشان میدهد که مدیریت تراکم بر اساس الگوریتم پیشنهادی ضمن کاهش تراکم شبکه سبب افزایش منفعت خردهفروشان نیز میگردد.
تفاصيل المقالة
رایمگ
يقوم نظام رایمگ بتنفيذ جميع عمليات الاستلام والتقييم والحكم والتحرير وتخطيط الصفحة والنشر الإلكتروني للمجلات العلمية.