فهرس المقالات میلاد غلامی


  • المقاله

    1 - شناسایی و الویت بندی عوامل برون سپاری خدمات (مطالعه موردی: اداره کل راه و شهرسازی مازندران)
    مدیریت فردا , العدد 67 , السنة 20 , تابستان 1400
    سازمان ها امروزه به برون سپاري به ديد يك استراتژي مي نگرند. دستيابي به توانمندي ها و امكانات در كلاس جهاني، انعطاف پذيري در بلندمدت، بهبود عملكرد عملياتي، افزايش بهره وري، زمان پيشبرد کم، استفاده بهتر از تجهيزات، افزايش خروجي ها را می توان به عنوان دلایل برون سپاری نام أکثر
    سازمان ها امروزه به برون سپاري به ديد يك استراتژي مي نگرند. دستيابي به توانمندي ها و امكانات در كلاس جهاني، انعطاف پذيري در بلندمدت، بهبود عملكرد عملياتي، افزايش بهره وري، زمان پيشبرد کم، استفاده بهتر از تجهيزات، افزايش خروجي ها را می توان به عنوان دلایل برون سپاری نام برد. عوامل تاثیرگذار و معیارهایی وجود دارند که باعث بهبود عملکرد می شوند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و الویت بندی معیارهای برون سپاری خدمات در ادراه کل راه و شهرسازی مازندران انجام شد. روش تحقیق، از نظر هدف بنیادی-کاربردی و از نظر روش توصیفی – پیمایشی می ‌باشد. جامعه آماری، مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی و کارشناسان شرکت های خدمات دهنده به این اداره کل در سال ۱۳۹۸ بودند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه هایی که توسط محقق ساخته شده بود استفاده گردید. روایی صوری و محتوایی این ابزار توسط متخصصان تایید و پایایی آن بر اساس ضریب ناسازگاری کمتر از 0.1 تحلیل گردید. داده های پژوهش پس از توزیع پرسشنامه های زوجی بین افراد، جمع آوری و سپس با کمک نرم افزار Expert Choice تحلیل شدند. نتایج حاکی از آن بود که معیارهای برون سپاری خدمات شامل: ارزیابی و مدیریت، تصمیم گیری و برنامه ریزی می باشد و همچنین معیار ارزیابی و مدیریت دارای نه زیرمعیار و تصمیم گیری و مدیریت هرکدام دارای هشت زیرمعیار بودند که وزن و درجه اهمیت معیارهای برون سپاری خدمات در این اداره کل دولتی به ترتیب شامل ارزیابی و مدیریت، تصمیم گیری و برنامه ریزی می باشد. تفاصيل المقالة