فهرس المقالات علی اکبر جوکار


  • المقاله

    1 - عوامل موثر بر مشارکت مشتری در فرایند توسعه محصول جدید(مورد مطالعه صنایع غذایی استان مازندران)
    مدیریت فردا , العدد 60 , السنة 18 , پاییز 1398
    چکیده تغییرات مداوم محیط کسب وکار شرکت ها را وادار می کند تا به فکر توسعه محصول جدید باشند. برای ارضا نیازهای مشتری، تعامل فعال با مشتری و بصورت خاص تر؛ مشارکت مشتریان در فرایند توسعه محصول ضروری می باشد. هدف تحقیق حاضر شناسایی عوامل موثر بر مشارکت مشتریان در فرایند تو أکثر
    چکیده تغییرات مداوم محیط کسب وکار شرکت ها را وادار می کند تا به فکر توسعه محصول جدید باشند. برای ارضا نیازهای مشتری، تعامل فعال با مشتری و بصورت خاص تر؛ مشارکت مشتریان در فرایند توسعه محصول ضروری می باشد. هدف تحقیق حاضر شناسایی عوامل موثر بر مشارکت مشتریان در فرایند توسعه محصول جدید در صنایع غذایی استان مازندران می باشد. شش متغیر اثرگذار شامل؛ استراتژی سازمان، ویژگی های محصول جدید، محیط برون سازمانی، ویژگی های سازمان، ویژگی های مشتری و عوامل رابطه ای می باشند. جامعه آماری پژوهش مدیران بخش های مختلف شرکت های صنایع غذایی استان مازندران اعم از تولید، محصول، بازاریابی، برند می باشند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته بوده که برای تحلیل داده ها و بررسی فرضیه از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شده است. نتایج نشان داد که متغیرهای استراتژی سازمان، ویژگی های سازمان، ویژگی های مشتری و عوامل رابطه ای بر مشارکت مشتری در فرایند توسعه محصول جدید تاثیر گذارند. در حالی که دو متغیر ویژگی محصول و محیط اثر معناداری بر مشارکت مشتری ندارند. بنابراین با توجه به نتایج به دست آمده شرکت های صنایع غذایی می بایست جهت جلب مشارکت بیشتر مشتریان در توسعه محصولات جدید، به تقویت این عوامل توجه ویژه ای داشته باشند . تفاصيل المقالة