فهرس المقالات معصومه  کبریایی


  • المقاله

    1 - مدل ارتباطی موثر بر اثربخشی آموزش ضمن خدمت سازمان ها
    مدیریت فردا , العدد 57 , السنة 17 , زمستان 1397
    در سال های اخیر و همگام با پیشرفت های صورت گرفته در حوزه ارتباطات، عرضه خدمات آموزشی در ابعاد و اشکال مختلف در سطح جهان بیش از پیش مشهود است لیکن آنچه اهمیت آن را برای سازمان ها دو چندان می کند، وجود مدل بهینه ارتباطی است تا بتواند اثرگذاری آموزش سازمانی را ملموس تر نمو أکثر
    در سال های اخیر و همگام با پیشرفت های صورت گرفته در حوزه ارتباطات، عرضه خدمات آموزشی در ابعاد و اشکال مختلف در سطح جهان بیش از پیش مشهود است لیکن آنچه اهمیت آن را برای سازمان ها دو چندان می کند، وجود مدل بهینه ارتباطی است تا بتواند اثرگذاری آموزش سازمانی را ملموس تر نموده و سازمان ها را در پیشبرد اهداف شان یاری نماید. این پژوهش به دنبال طراحی مدل ارتباطی موثر بر یادگیری در آموزش سازمانهاست که با استفاده از روشهای کیفی و رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد انجام شده است. ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه های نیمه ساختار یافته بوده و بمنظور گردآوری اطلاعات، با بکارگیری روش نمونه گیری هدفمند با 15 نفر از مدیران، مدرسان و پرسنل بانک ملت مصاحبه انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفته و بر اساس آن، مدل کیفی پژوهش طراحی شده است. نتایج پژوهش حاضر، نشان دهنده استخراج بالغ بر 678 کد از مصاحبه ها 197 مفهوم و 27 مقوله است که در قالب مدل پارادایمی شامل اثربخشی آموزش سازمانی به عنوان پدیده محوری و شرایط علی، شرایط مداخله گر، راهبردها و عوامل پیامدی قرار گرفت. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی میزان تاثیرگذاری عوامل موثر بر اثربخشی یادگیری الکترونیکی و آمیخته در آموزش سازمانی
    مدیریت فردا , العدد 64 , السنة 19 , پاییز 1399
    سازمان‌ها و موسسات در دنیای کنونی نیازمند مدیران و پرسنل تحصیل کرده و ماهری هستند که ضمن برخورداری از دانش بروز، قدرت تصمیم گیری داشته و بتوانند با تکیه بر توانایی در اندیشه و عمل و برقراری ارتباط با دیگران، تصمیمات خود را اجرایی نموده و همگام با انجام بهینه امور از طری أکثر
    سازمان‌ها و موسسات در دنیای کنونی نیازمند مدیران و پرسنل تحصیل کرده و ماهری هستند که ضمن برخورداری از دانش بروز، قدرت تصمیم گیری داشته و بتوانند با تکیه بر توانایی در اندیشه و عمل و برقراری ارتباط با دیگران، تصمیمات خود را اجرایی نموده و همگام با انجام بهینه امور از طریق تصمیمات تخصصی و بروز، فرایند جانشین پروری برای نسل آتی را نیز در دستور کار قرار دهند که این موضوع با توجه به شرایط زندگی خصوصی و کاری امروزی دیگر در کلاس های فیزیکی صرف و یا کارآموزی تطویل المدت میسر نخواهد شد؛ بعبارتی می توان گفت روش‌های آموزشی سنتی دیگر به تنهایی ، پاسخگوی جهان متغیر و متحول امروز نیست و ضرورت دارد فضای یادگیری الکترونیکی در سازمان ها نهادینه گردد. این پژوهش به دنبال بررسی میزان اثربخشی عوامل موثر بر یادگیری الکترونیکی در آموزش سازمانهاست که با استفاده از روش کمی و رویکرد زمینه یابی (پیمایشی) انجام شده است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه بوده و بمنظور گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ها در بین پرسنل استان تهران بانک ملت توزیع و اطلاعات گردآوری شده در قالب نرم افزار SPSS تحلیل گردید. نتایج پژوهش حاضر، بیانگر آنست که عوامل موثر بر یادگیری الکترونیکی و آمیخته آموزش غیررسمی سازمان‌ها که شامل 5 بخش مدیریت آموزشی ، محتوای آموزشی ،شرایط مدرسان ، شرایط فراگیران و روشهای آموزشی می باشند ، مورد تایید پاسخگویان بوده و پاسخ ها نشانگر اینست که انجام آنها به نحو مطلوب ، تاثیر بسزایی در اثربخشی آموزش سازمانی خواهد داشت. تفاصيل المقالة