توسعه برند ازجمله استراتژیهای جذاب برای سازمانها برای معرفی محصولات و خدمات جدید به بازار است که باوجود استقبال زیاد سازمانها ازلحاظ پژوهشی چندانکه باید موردتوجه قرار نگرفته است. پژوهش حاضر کاربردی با ماهیت توصیفی- پیمایشی است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق سا أکثر
توسعه برند ازجمله استراتژیهای جذاب برای سازمانها برای معرفی محصولات و خدمات جدید به بازار است که باوجود استقبال زیاد سازمانها ازلحاظ پژوهشی چندانکه باید موردتوجه قرار نگرفته است. پژوهش حاضر کاربردی با ماهیت توصیفی- پیمایشی است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته است که پایایی آن با توجه به ضریب آلفای کرونباخ 965/0 تأییدشده است. جامعه آماری این پژوهش را مشتریان بانک و شرکتهای خدماتی با برند دی در سطح اصفهان تشکیل میدهد. که از میان آنها تعداد 171 نمونه با روش نمونهگیری تصادفی در دسترس انتخاب شدند. دادههای حاصل از پرسشنامه از طریق معادلات ساختاری تحلیل شد و نتایج نشاندهنده آن بود که عوامل موفقیت برند بر نگرش مصرفکنندگان نسبت به توسعه برند و کیفیت ادراکشده از خدمات توسعهیافته تأثیرگذار هستند و کیفیت ادراکشده خدمات توسعهیافته بر نگرش مصرفکنندگان نسبت به توسعه برند تأثیر مثبت و مستقیم دارد. از میان عوامل مؤثر موفقیت توسعه برند، بهجز دسترسی ادراکشده، تأثیر مثبت و مستقیم سایر عوامل بر کیفیت ادراکشده و نگرش مصرفکنندگان نسبت به توسعه برند تأیید شد.
تفاصيل المقالة
رایمگ
يقوم نظام رایمگ بتنفيذ جميع عمليات الاستلام والتقييم والحكم والتحرير وتخطيط الصفحة والنشر الإلكتروني للمجلات العلمية.