مدیریت فرآیندهای کسبوکار یک روششناسی نظاممند بهمنظور شناسایی، طراحی/ بازطراحی، ایجاد، مستندسازی، اندازهگیری، پایش و کنترل فرآیندهای کسبوکار، بهمنظور ایجاد ارزش برای مشتریان سازمان با چابکی بالاتر است. پژوهش حاضر با توجه به اهمیت بسیار بالای شناسایی فرآیندها به عن أکثر
مدیریت فرآیندهای کسبوکار یک روششناسی نظاممند بهمنظور شناسایی، طراحی/ بازطراحی، ایجاد، مستندسازی، اندازهگیری، پایش و کنترل فرآیندهای کسبوکار، بهمنظور ایجاد ارزش برای مشتریان سازمان با چابکی بالاتر است. پژوهش حاضر با توجه به اهمیت بسیار بالای شناسایی فرآیندها به عنوان سنگ بنای طراحی و بهبود مستمر فرآیندهای کسبوکار، به ارائه یک رویکرد جدید و بسیار کارا جهت شناسایی فرآیندهای سازمان پرداخته است. معماری فرآیندهای سازمانی عنوان این رویکرد میباشد. در ادامه، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به عنوان مطالعه موردی مورد بررسی قرار گرفته است و سه مورد از فرآیندهای اصلی آن شناساییشدهاند. نتایج نشان میدهد که با استفاده از این روش، امر شناسایی و کشف فرآیندهای سازمان با دقت و کارایی فوقالعاده بالایی صورت پذیرفته و در قالبی کاملاً استاندارد ارائه میگردد.
تفاصيل المقالة
نظام یکپارچه معاملات ارزی که بهاختصار «نیما» نامیده میشود، بستری است که با هدف مدیریت بازار ارز طراحی و پیادهسازی شده است. با راهاندازی کامل سامانه نیما عملیات ارزی عرضه و تقاضای تجاری کشور بهطورکلی از بستر این سامانه انجام خواهد شد. بهاینترتیب که در سمت عرضه، صا أکثر
نظام یکپارچه معاملات ارزی که بهاختصار «نیما» نامیده میشود، بستری است که با هدف مدیریت بازار ارز طراحی و پیادهسازی شده است. با راهاندازی کامل سامانه نیما عملیات ارزی عرضه و تقاضای تجاری کشور بهطورکلی از بستر این سامانه انجام خواهد شد. بهاینترتیب که در سمت عرضه، صادرکنندگان میتوانند ارز حاصل از صادرات خود را بفروشند و در سمت تقاضا، واردکنندگان درخواست خرید ارز نمایند. شناسایی بازیگران مؤثر در هریک از این بازارها میتواند تأثیر مثبتی در سیاستگذاریهای بازار ساز اصلی این سامانه یعنی بانک مرکزی داشته باشد. در این میان استفاده از ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی میتواند راهکار مناسبی برای تحقق این امر باشد. از آن جا که در این شبکهها هریک از بازیگران تنها میتواند یکی از نقشهای "خریدار" یا "فروشنده" ارز را داشته باشد و تنها امکان معامله و ایجاد ارتباط با نقش مقابل وجود دارد، میتوان این شبکهها را شبکههای دو وجهی نامید که بهمنظور تحلیل آنها ما از یک الگوریتم تصویرسازی وزنی استفاده کردیم. بعد از تصویرکردن هریک از دو شبکه عرضه و تقاضای ارز، چهار شبکه جدید شامل شبکه صادرکنندههای فروشنده ارز، صرافیهای خریدار ارز، واردکنندههای خریدار ارز و صرافیهای فروشنده ارز ایجاد گردید. در ادامه هم یک الگوریتم رتبهبندی برای گرهها ارائه شد که بر اساس آن گرهای که بالاترین رتبه را کسب کرده است مهمترین گره در شبکه مدنظر ما خواهد بود. در نهایت نیز جهت ارائه پیشنهاداتی به سیاستگذار، با تحلیل و بررسی نتایج رتبهبندی، به پرسشهایی در مورد بازیگران مؤثر بازار پاسخ داده شد.
تفاصيل المقالة
رایمگ
يقوم نظام رایمگ بتنفيذ جميع عمليات الاستلام والتقييم والحكم والتحرير وتخطيط الصفحة والنشر الإلكتروني للمجلات العلمية.