-
المقاله
1 - An Improved Method for TOA Estimation in TH-UWB System considering Multipath Effects and InterferenceJournal of Information Systems and Telecommunication (JIST) , العدد 1 , السنة 2 , زمستان 2014UWB ranging is usually based on the time-of-arrival (TOA) estimation of the first path. There are two major challenges in TOA estimation. One challenge is to deal with multipath channel, especially in indoor environments. The other challenge is the existence of interfer أکثرUWB ranging is usually based on the time-of-arrival (TOA) estimation of the first path. There are two major challenges in TOA estimation. One challenge is to deal with multipath channel, especially in indoor environments. The other challenge is the existence of interference from other sources. In this paper, we propose a new method of TOA estimation, which is very robust against the interference. In this method, during the phase of TOA estimation, the transmitter sends its pulses in random positions within the frame. This makes the position of the interference relative to the main pulse to be random. Consequently, the energy of interference would be distributed, almost uniformly, along the frame. In energy detection methodes, a constant interference along the frame does not affect the detection of arrival time and only needs the adjustment of the threshold. Simulation results in IEEE.802.15.4a channels show that, even in presence of very strong interference, TOA estimation error of less than 3 nanoseconds is feasible with the proposed method. تفاصيل المقالة -
المقاله
2 - تخمین کور تعداد کاربرهای فعال و همزمانی سیستمهای CDMA با سیگنالهای با توان نابرابر در کانال محوشدگی تختفصلنامه مهندسی برق و مهندسی کامپيوتر ايران , العدد 23 , السنة 8 , پاییز 1389در طراحی سیستمهای مراقبت طیفی برای سیستمهای طیف گسترده دنباله مستقیم چندکاربره، تخمین کور تعداد کاربرهای فعال و همزمانسازی نقش مهمی در تشخیص پارامترهای سیستم دارد. برای تشخیص تعداد کاربرهای فعال، مقادیر ویژه ماتریس کوواریانس مربوط به سیگنال با استفاده از یک سطح آستا أکثردر طراحی سیستمهای مراقبت طیفی برای سیستمهای طیف گسترده دنباله مستقیم چندکاربره، تخمین کور تعداد کاربرهای فعال و همزمانسازی نقش مهمی در تشخیص پارامترهای سیستم دارد. برای تشخیص تعداد کاربرهای فعال، مقادیر ویژه ماتریس کوواریانس مربوط به سیگنال با استفاده از یک سطح آستانه وفقی از نویز جدا میگردند. نتایج تحلیلی و شبیهسازیهای کامپیوتری نشان میدهد سیگنال کاربرهای با اختلاف توانی اندک (کمتر از dB 5/1) با حداکثرسازی مربع نرم فروبنیوس ماتریس کوواریانس سیگنال دریافتی همزمان میگردند، این روش در مقابل آفست فرکانس حامل بین کاربرها که در اثر پدیره داپلر به وجود ميآید، نيز مقاوم است. با افزایش اختلاف بین توان سیگنالهای دریافتی، این روش کارایی خود را از دست میدهد. بنابراین بهمنظور همزمانی کور کاربرهای با توان کمتر و در نتیجه تشخیص تعداد آنها، یک روش تکراری برای حذف تداخل کاربرهای با توان بیشتر، پیشنهاد شده است. از مزایای این روش کاهش پیچیدگی محاسباتی نسبت به روشهای متداول تخمین تعداد کاربرها با حفظ دقت قابل قبول است. ارزیابی تحلیلی کارایی الگوریتم همزمانی کور ارائهشده در کانال محوشدگی تخت نشان میدهد که احتمال همزمانسازی درست در کانال محوشدگی تخت کاهش مییابد. لذا بهمنظور بهبود کارایی، یک گیرنده چندآنتنی برای بهبود احتمال همزمانسازی درست، پیشنهاد میگردد. تفاصيل المقالة -
المقاله
3 - یک طرح چند دروازهای جهت بهبود CORPL تحت بار ترافیکی در شبکههای هوشمند انرژی مبتنی بر رادیو شناختگر با معماری مشفصلنامه مهندسی برق و مهندسی کامپيوتر ايران , العدد 67 , السنة 16 , زمستان 1397شبکه قدرت فعلی اشکالات زیادی دارد. اخیراً یک شبکه جدید و هوشمند برای رفع کاستیهای شبکه فعلی معرفی شده که از آن با عنوان شبکه هوشمند انرژی یاد میشود. شبکه هوشمندی که بخواهد شبکه قدرت را بهطور کارامدی مدیریت کند، به یک زیرساخت مخابراتی برای برقراری ارتباط بین اجزای شبک أکثرشبکه قدرت فعلی اشکالات زیادی دارد. اخیراً یک شبکه جدید و هوشمند برای رفع کاستیهای شبکه فعلی معرفی شده که از آن با عنوان شبکه هوشمند انرژی یاد میشود. شبکه هوشمندی که بخواهد شبکه قدرت را بهطور کارامدی مدیریت کند، به یک زیرساخت مخابراتی برای برقراری ارتباط بین اجزای شبکه نیاز دارد. فناوری مخابراتی رادیو شناختگر بهمنظور بهرهبرداری کارامدتر از منابع طیفی رادیویی معرفی شده است. مسیریابی در این شبکهها باید توسط پروتکلی انجام شود که در مقابله با مشکلات ایجادشده توسط رادیو شناختگر گذردهی را حداکثر کند و تأخیر بستهها در آن حداقل و مناسب کاربرد شبکه هوشمند انرژی باشد. CORPL به عنوان پروتکلی که بخشی از این اهداف را محقق میسازد معرفی شده است. در این مقاله پروتکل CORPL تحت بار ترافیکی برست و پواسون بررسی میگردد و نشان داده میشود که با افزایش کاربران فعال در شبکه عملکرد CORPL افت پیدا خواهد کرد. سپس با استفاده از روابط ریاضی کران بالای میانگین تأخیر در پروتکل CORPL مدل شده و برای کاهش آن یک طرح چنددروازهای ارائه میگردد. تفاصيل المقالة