تلاش کسب و کارهای نوپا برای حفظ و توسعه خود، مطالعه مفهوم بازاریابی را در این راستا امری ضروری ساخته است از طرفی با ظهور عصر فنآوری که سرشار از تناقضها، مشارکتها و ارتباطات است رویکرد یازاریابی دیجیتال نقشی موثر پیدا کرده است که در آن پیش آیندها و از سوی دیگر مطالع أکثر
تلاش کسب و کارهای نوپا برای حفظ و توسعه خود، مطالعه مفهوم بازاریابی را در این راستا امری ضروری ساخته است از طرفی با ظهور عصر فنآوری که سرشار از تناقضها، مشارکتها و ارتباطات است رویکرد یازاریابی دیجیتال نقشی موثر پیدا کرده است که در آن پیش آیندها و از سوی دیگر مطالعه پیامدهای ناشی از آن بر این کسب و کارها ضرورت مییابد. پژوهش حاضر از نظر جهتگیری از نوع تحقیقات بنیادی است. بر مبنای مدل پیاز پژوهش ساندرز در لایه پارادایم تفسیری قرار دارد و از لحاظ قیاسی یا استقرایی بودن، تحقیقی استقرایی محسوب میشود که با رویکرد کیفی نگارش شده است. گردآوری مبانی نظری به صورت کتابخانهای انجام شده است. استراتژی پژوهش بر مبنای مطالعهی موردی بوده و هدف نهایی آن اکتشاف پیشآیندها و پیامدهای بازاریابی دیجیتال است. برای رسیدن به این هدف، به منظور گردآوری و تحلیل اطلاعات از روشهای مرور نظاممند و تحلیل مضمون استفاده شده است. از حیث روششناسی برای تحقق هدف نهایی پژوهش، از روش فراترکیب استفاده شده است. 422 پژوهش برای فراترکیب پیشآیندها و پیامدهای بازاریابی دیجیتال انتخاب شد و اطلاعات به کمک نرمافزار Nvivo12 مورد تحلیل قرار گرفت. با نگاه کلی به نتایج حاصل از پیشآیندها و پیامدهای بازاریابی دیجیتال، 12 مضمون سازماندهنده که شامل7 دسته پیشآیند و 5 دسته پیامد بودند و همچنین 489 عنوان در قالب مضامین پایه تعیین و معرفی شدهاند. که پیشآیندها در خود شامل 381 عامل تاثیرگذار بر بازاریابی دیجیتال و پیامدها نیز شامل 128 عامل تاثیرپذیر از بازاریابی دیجیتال بودند.
تفاصيل المقالة
رایمگ
يقوم نظام رایمگ بتنفيذ جميع عمليات الاستلام والتقييم والحكم والتحرير وتخطيط الصفحة والنشر الإلكتروني للمجلات العلمية.