فهرس المقالات مهنوش  هماوندی


  • المقاله

    1 - بررسی تأثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبان آموزان
    پژوهش‌های میان رشته‌ای ادبیات و فرهنگ (برازمان) , العدد 9 , السنة 3 , بهار 1401
    ارزشیابی پویا روشی نوین در آموزش زبان است که بر اساس نظریه ی اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی می باشد. در این روش آموزش و ارزیابی زبان آموزان به صورت تعاملی و با ارائه ی کمک هایی صورت می گیرد. در پژوهش حاضر ، تأثیر ارزشیابی پویا بر آگاهی صرفی زبان آموزان سطح متوسط مورد بررسی قر أکثر
    ارزشیابی پویا روشی نوین در آموزش زبان است که بر اساس نظریه ی اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی می باشد. در این روش آموزش و ارزیابی زبان آموزان به صورت تعاملی و با ارائه ی کمک هایی صورت می گیرد. در پژوهش حاضر ، تأثیر ارزشیابی پویا بر آگاهی صرفی زبان آموزان سطح متوسط مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور، 50 زبان آموز کانون زبان ایران به دو گروه ارزشیابی پویا و غیر پویا تقسیم شدند. آزمون ساختار صرفی به هر دو گروه در مراحل پیش آزمون و پس آزمون ارایه شد. پس از پیش آزمون معلم به گروه ارزشیابی پویا بازخورد و راهنمایی لازم بر اساس ارزشیاابي پوياي آگاهي صرفي ارایه داد و نمرات آن ها را ثبت کرد در صورتی که در گروه ارزشیابی غیر پویا عملکرد مستقل آن ها مد نظر بود. برای تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی ،آزمون تی و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته ها نشان داد که ارزشیابی پویا در ارتقای آگاهی صرفی زبان آموزان بسیار موثر بوده است. ازسوی دیگر بین آزمون های ارزيابي پوياي آگاهي صرفي با آزمون ساختار صرفی همبستگی معناداری وجود داشت که حاکی از اعتبار این روش ارزشیابی نوین درحوزه ی آموزش زبان انگلیسی است. نتایج این مطالعه از آن جهت که چشم انداز جدیدی از ارزشیابی پویا در حوزه ی آگاهی صرفی زبان آموزان ارائه میدهد حائز اهمیت است. تفاصيل المقالة