فهرس المقالات علی  سینایی


  • المقاله

    1 - تعیین رابطه بین پیشرفت تحصیلی و استرس دانش آموزان سوم راهنمایی شهرستان دنا
    علوم زیست محیطی و دانش جغرافیا , العدد 1 , السنة 4 , پاییز 1401
    آموزش و پرورش دانش آموزان همواره مورد توجه صاحب نظران و متخصصان امر بوده است. در واقع به منظور ایجاد بستری مناسب برای داشتن جامعه ای سالم و پویا، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای گردد هدف از اين پژوهش تعیین رابطه بین پیشرفت تحصیلی و استرس دانش آموزان سوم راهنمایی شهرس أکثر
    آموزش و پرورش دانش آموزان همواره مورد توجه صاحب نظران و متخصصان امر بوده است. در واقع به منظور ایجاد بستری مناسب برای داشتن جامعه ای سالم و پویا، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای گردد هدف از اين پژوهش تعیین رابطه بین پیشرفت تحصیلی و استرس دانش آموزان سوم راهنمایی شهرستان دنا بود. جامعه آماري پژوهش شامل 100 نفر از دانش آموزان دختر و پسر سوم راهنمایی شهرستان دنا در سال تحصيلي 1400 انتخاب شدند. روش تحقيق از نوع توصيفي پيمايشي و ابزار جمع آوري داده ها پرسشنامه استرس ادراک شده-14 (PSS-14) توسط کوهن، کامارک و مرملستین (1983) و ریزنمرات دانش آموزان بودند. با استفاده از روش هاي آماري ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون چند گانه داده ها مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج به دست آمده پژوهش نشان داد که استرس با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رابطه معنادار دارد. بر اساس این یافته نتیجه می گیریم که استرس و پیشرفت تحصيلي ارتباطی کاملا وابسته به هم دارند. تفاصيل المقالة