عدم شناخت صحیح کسب و کارهای الکترونیکی از عوامل رضایتمندی مشتریان و همچنین بازار هدف خود میتواند به عدم مدیریت صحیح منابع محدود آنها منجر شودکه در نهایت این عامل میتواند شکست و نابودی را برای این کسب وکارها به ارمغان آورد. این کسب و کارها در ابداع شیوههای جدیدی که ب أکثر
عدم شناخت صحیح کسب و کارهای الکترونیکی از عوامل رضایتمندی مشتریان و همچنین بازار هدف خود میتواند به عدم مدیریت صحیح منابع محدود آنها منجر شودکه در نهایت این عامل میتواند شکست و نابودی را برای این کسب وکارها به ارمغان آورد. این کسب و کارها در ابداع شیوههای جدیدی که به تغییرات فناوری و افزایش توانایی تولید منجر خواهد شد نقش مهمی ایفا میکنند. میتوان گفت چنین واحدهایی در جستجوی تغییر و تحول و رقابت هستند، چون در حال دگرگون کردن ساختار کلی بازارند همچنین ایجاد و توسعهی این کسب وکارها سیاستی مهم در ایجاد مشاغل جدید، تسریع در بهبود اوضاع اقتصادی و رشد کشورها بشمار میرود. از اینرو باید توجه ویژهای به کسب و کارهای نوپا گردد. لذا این پژوهش در ابتدا با بررسی مدلهای مختلف رضایتمندی مشتریان به ارائه مدلی بومی و سپس با استفاده از روش بهترین- بدترین فازی عوامل رضایتمندی مشتریان کسب وکارهای الکترونیکی را وزندهی و با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی یکی از دستههای کسب و کارهای الکترونیکی یعنی فروشگاههای اینترنتی را مورد بررسی قرار داد. نتایج تحقیق نشان داد که این مدل با کارایی محاسباتی و سازگاری بالا اولویتدهی عوامل رضایت مشتریان را مشخص میکند. همچنین معیار ارتباطات و تعاملات بهعنوان بهترین معیار و بعد از آن کیفیت محصول و خدمات، قیمت/ زمان، فروش و خدمات پس از فروش به ترتیب در رتبههای بعد قرار گرفتند.
تفاصيل المقالة
رایمگ
يقوم نظام رایمگ بتنفيذ جميع عمليات الاستلام والتقييم والحكم والتحرير وتخطيط الصفحة والنشر الإلكتروني للمجلات العلمية.