سازماندهی و استقرار روش های نوین مدیریتی در شرکت های صنعتی
الموضوعات :
1 - دانشجوی DBA، دانشگاه مدیریت، دانشگاه تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: طرح های نوین مدیریتی, شرکت های صنعتی, سازماندهی و استقرار صنعتی.,
ملخص المقالة :
در تعریف شرکتهایی با رهبری نوین آمده است که شرکتها یا مجموعههایی که به منظور هم افزایش علم و ثروت، رشد اقتصاد دانش بنیان، تحقق هدف های علمی و اقتصادی(شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری سازی نتایج تحقیق و رشد(شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل میگردند از روش های نوین رهبری استفاده میکنند. هدف از تحقیق حاضر شناسایی و الویت بندی عوامل موثر بر استقرار مطلوب طرح های نوین مدیریتی در شرکت های صنعتی میباشد. تجزیه و تحلیل سوالات با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد و نتایج نشان داد که بیشترین میانگین مربوط به استقرار مدیریت دانش در شرکت های صنعتی است و کمترین میانگین نیز مربوط به مهارت های مدیریتی است و ابعاد(مدیریت استراتژیک منابع انسانی، استقرار مدیریت دانش، برنامه های کاری منعطف، آموزش و توسعه نیروی انسانی، توسعه مدیریت و سبک مدیریت مشارکتی) بالاتر از حد متوسط و جزیی از عوامل موثر بر استقرار مطلوب طرح های نوین مدیریتی در شرکت های صنعتی می باشند.
[1] نفیسی، نوشیندخت (1390). موزه داری. تهران: سمت.
[2] وثوقی فر، ح. و شکوهی، ك. (1388). مبانی مصالح هوشمند در مهندسی عمران و معماری. چاپ اول قم: سماء قلم.
[3] چقلوند، محمد کوشکی، رضا. (1394). موزه ها و هویت ها، تحلیلی مردم شناختی از بازدید موزه. مجلة انسان شناسی؛ سال سیزدهم، شمارة 23 : صص 92 -72.
[4] دوگلاس، آر. آلن (1363). موزه و وظایف آن، ترجمه ی عبدالرحمن اعتصامی صدر، تهران: اداره کل موزه ها.
[5] Hooper-Greenhill، Eilean. (1994). “Studying Visitors” In A Companion To Museum Studies، By Sharon Macdonald، 362-376. London: Blackwell.