رابطه بازاریابی اجتماعی با شهرت سازمانی با نقش میانجی مشروعیت سازمانی (مورد مطالعه: مددجویان حوزه اشتغال کمیته امداد امام (ره) استان لرستان)
الموضوعات :
1 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی- تجارت الکترونیکی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خرم آباد، ایران
2 - کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی- تجارت الکترونیکی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خرم آباد، ایران
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
هدف: این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین رابطه بازاریابی اجتماعی با شهرت سازمانی با نقش میانجی مشروعیت سازمانی (مورد مطالعه: مددجویان حوزه اشتغال کمیته امداد امام (ره) استان لرستان انجام گردید. روششناسی: روش پژوهش، توصیفی و از نظر نوع همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مددجویان حوزه اشتغال کمیته امداد امام (ره) دراستان لرستان است. که تعداد کارکنان 570 نفر هستند که با توجه به محدود بودن جامعه با استفاده ازجدول گرجسی و مورگان تعداد 229 نفر با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. یافتهها: ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه¬های استاندارد بود. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از آزمون کلموگروف-اسمیرنف، آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون به روش گام¬به¬گام توسط نرم¬افزار آماری 19Spss استفاده گردید. نتایج: نتایج نشان داد که همبستگی مثبت و معناداری بین ابعاد بازاریابی اجتماعی با شهرت سازمانی و همچنین همبستگی مثبت و معناداری بین دارد بازاریابی اجتماعی و مشروعیت سازمانی و درنهایت نقش میانجی مشروعیت سازمانی با بازاریابی اجتماعی و شهرت سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. تایج نشان داد که همبستگی مثبت و معناداری بین ابعاد بازاریابی اجتماعی با شهرت سازمانی و همچنین همبستگی مثبت و معناداری بین دارد بازاریابی اجتماعی و مشروعیت سازمانی و درنهایت نقش میانجی مشروعیت سازمانی با بازاریابی اجتماعی و شهرت سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
