رابطه سبک تدریس ادراک شده، انگیزش خودمختار و خلاقیت: ارائه مدل خلاقیت بر اساس نظریه خودتعیینگری
الموضوعات :
افسانه مرزیه
1
(گروه روانشناسی تربیتی و مشاروه، دانشگاه تهران)
جواد اژه ای
2
(دانشگاه تهران)
الهه حجازی
3
(دانشگاه تهران)
محمود قاضي طباطبايي
4
(دانشگاه تهران)
الکلمات المفتاحية: خلاقیت, انگیزش خودمختار, ابعاد سبک تدریس, نظریه خودتعیینگری,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه ابعاد سبک تدریس ادراک شده و انگیزش خودمختار با خلاقیت دانشآموزان میباشد. بدین منظور نمونهای به حجم 500 نفر از میان دانشآموزان دختر و پسر پایه سوم مقطع متوسطه شهر زاهدان، با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند.
--