نقش پلتفرم های استریم های آنلاین مبتنی بر رسانه های اجتماعی بر خرید های بدون برنامه مصرف کنندگان با توجه به ویژگی های منبع ارتباط و محصول
الموضوعات : Technology Transfer and Commercialization of Researches
حسین حاجی بابائی
1
,
مهزیار اکبری
2
1 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران
2 - دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی،واحد همدان، همدان، ایران.
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
رشد و پیشرفت روزافزون فناوری های نوین مبتنی بر ارتباط اینترنتی سبب ایجاد و شکل گیری نوعی کانال ارتباطی بازاریابی به شدت تعاملی در بستر رسانه های اجتماعی گردیده است. استریم آنلاین مبتنی بر رسانه های اجتماعی، پلتفرمی جدید، کارا و جذاب بوده که در سال های اخیر شاهد افزایش میزان استفاده از آن به منظور تبلیغات بوده ایم که این موضوع خود نشانگر ایجاد فرصت هایی بیشمار برای رشد کسب و کارها در بستر این کانالها می باشد. این پژوهش با استفاده از مدل محرک، ارگانیسم و پاسخ ، در پی بررسی عوامل موثر بر خریدهای بدون برنامه افراد در پلتفرم های استریم آنلاین با تمرکز بر ویژگی های استریم کننده و خود محصول می باشد. این پژوهش ،کاربردی، توصیفی و پیمایشی بوده و با استفاده از پرسشنامه آنلاین به جمع آوری اطلاعات ازمخاطبان استریم های آنلاین پرداخته است. نتایج حاصل از مدل سازی معادلات ساختار نشان داد که جذابیت و تخصص استریم کننده (ویژگی های مرتبط با منبع) با تاثیر بر لذت ادراک شده و مواردی مانند سودمندی ادراک شده محصول، راحتی خرید و قیمت محصول (ویژگی های مرتبط با محصول) با تاثیر بر سودمندی ادراک شده، بر قصد خرید بدون برنامه افرد در محیط های استریم آنلاین تاثیر گذار می باشند.
