ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش همراه بانک سپه با مدل پذیرش فناوری3 و رویکرد معادلات ساختاری
الموضوعات : Technology Management
علی حقی نوجه ده
1
,
حسین تیمورزاده
2
,
منصور اسماعیل پور
3
1 - راهبر اموربانکی بانک سپه
2 - راهبر اموربانکی بانک سپه
3 - عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
رشد فراگیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، تأثیر بسیار زیادی بر صنعت بانکداری داشته است. ارائه خدمات بانکی به مشتریان از طریق تلفن همراه یکی از جدیدترین این فناوری هاست. شواهد نشان می دهد میزان استفاده از همراه بانک میان مشتریان بانک ها در حال گسترش است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش همراه بانک سپه با مدل پذیرش فناوری3 و رویکرد معادلات ساختاری انجام شد. مبناي روش تحقيق توصيفي از نوع آزمون همبستگی، که جامعه آماری مشتریان بانک سپه تعیین شدند. همچنين براي جمع آوري داده ها از پرسش نامه ساخته محقق که پایایی آن 89/0 حسب آلفاي كرونباخ استفاده شده است. بر اساس يافته هاي پژوهش مشاهده شد که هنجاری ذهنی بر سودمندی درک شده تأثیر دارد اثر بخشی بر سودمندی درک شده تأثیر دارد. لذت درک شده بر سهولت استفاده درک شده تأثیر دارد هنجاری ذهنی با نقش میانجی داوطلبانه بر قصد رفتار تأثیر دارد لذت درک شده با نقش میانجی سهولت استفاده درک شده بر سودمندی درک شده تأثیر دارد. سهولت درک شده و سودمندی درک شده بر قصد رفتار تأثیر دارد در نهایت قصد رفتار بر رفتار استفاده تأثیر دارد.
