طراحی مدل مفهومی همسویی اهداف فردی و سازمانی با تاکید بر رویکرد ارزشی
الموضوعات :لطف الله فروزنده دهکردی 1 , محمد علی سرلک 2 , هادی مولودیان 3
1 - دانشيار دانشكده مديريت، دانشگاه تربيت مدرس.
2 -
3 - دانشگاه پیام نور
الکلمات المفتاحية: همسویی اهداف فردی و سازمانی عوامل ساختاری عوامل رفتاری عوامل زمینه ای عوامل ارزشی,
ملخص المقالة :
هدف از انجام این تحقیق، طراحی مدل مفهومی همسویی اهداف فردی و سازمانی با تاکید بر ارزشهای حاکم در مدیریت اسلامی است. این تحقیق از نظر هدف، بنیادی و از نظر چگونگی تحلیل داده ها، توصیفی می باشد. شاخصها و متغیرهای مهم تاثیر گذار بر همسویی اهداف با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه های اکتشافی استخراج شد و مبنای روش دلفی قرار گرفت. در این تحقیق،59 شاخص شناسایی شده در غالب پرسشنامه دلفی در اختیار 25 نفر از اساتید و متخصصان حوزه و دانشگاه در رشته مدیریت قرار گرفت که با تکرار آن در چهار دور، در نهایت 32 شاخص که تاثیر زیادی برهمسویی اهداف فردی و سازمانی داشتند مشخص و در غالب سه عامل ساختاری، رفتاری و زمینه ای به عنوان عوامل مستقل، و عامل ارزشی به عنوان عاملی تعدیل گر تفکیک و مبنای طراحی مدل مفهومی تحقیق قرار گرفت.