تجاري سازي تکنولوژي عامل موثر درتوسعه تکنولوژي و اقتصاد
الموضوعات :رضا رادفر 1 , عباس خمسه 2 , حسام الدین مدنی 3
1 - دانشگاه علوم تحقیقات
2 - -
3 - دانشگاه علوم و تحقيقات تهران
الکلمات المفتاحية: تحقیق, توسعه, نوآوری, تکنولوژی, تجاری سازی تکنولوژی,
ملخص المقالة :
امروزه تحقيقات را به خاطر نوآوري و نوآوري را به خاطر سود اقتصادي نگاه ميکنند. در دنياي کنوني تحقيقات خصلت فرهنگي به معناي مرسوم کلمه را از دست داده و به عاملي اقتصادي تبديل گرديده است. تجاري سازي بخش مهمي از فرآيند نوآوري است و هيچ تکنولوژي و محصولي بدون آن با موفقيت وارد بازار نميشود. ايجاد بسترهايي براي عرضه دانش و تکنولوژي، علاوه بر فراهم آوردن ارزشهاي اقتصادي قابل توجه براي سازمانها، منجر به رشد اقتصادي و تکنولوژيک جامعه ميشود. در اين مقاله سعي داريم تا ضمن معرفي تجاري سازي تکنولوژي و فرآيند آن، به بررسي اهميت تجاري سازي تکنولوژي و نقش آن در توسعه تکنولوژيهاي جديد بپردازيم، همچنين در ادامه عوامل مهم تاثيرگذار درتجاري سازي تکنولوژي و موفقيت آن، و نيز طبقه بندي و ريسکهاي تجاري سازي تکنولوژي مورد بررسي قرار ميگيرد.