ضرورت نوآوري در اجراي برنامههاي مديريت دانش و مديريت فن آوري اطلاعات در ايران
الموضوعات :محمدرضا عباسی 1 , منوچهر مکی 2
1 - عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور
2 - عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی طبرستان چالوس
الکلمات المفتاحية: مدیریت دانش, تجارت الکترونیک, فناوری اطلاعات, سرمایه فکری, مديريت فن آوري اطلاعات,
ملخص المقالة :
در عصر حاضر لزوم توجه به "مديريت دانش" و "مديريت فن آوري اطلاعات" براي مديران سازمانها به موضوعي چالشي تبديل شده است. اين امر بدون توجه به اهميت کاربردي بودن آنها بحثي ناقص به نظر مي رسد، لذادراين مقاله فرضيات اساسي" مديريت دانش "و ارتباط آن با "فن آوري اطلاعات" از جنبه تئوريک و کاربردي آن مورد بررسي قرار مي گيرد. روند شكل گيري، تعاريف، تاريخچه، فرآيند و موضوعات مرتبط با مديريت دانش از جمله موارد مورد بحث مي باشد. ضمن اينكه اين مطلب عنوان مي شود كه عليرغم ارتباط نزديك فن آوري اطلاعات و مديريت دانش نمي توان فن آوري را جايگزين دانش انسان نمود . در خاتمه پس از بررسي اصول و موانع مديريت دانش محققان راهكارهايي نوآورانه براي پياده سازي برنامههاي مديريت دانش به کمک فن آوري اطلاعات در ايران پيشنهاد مي کنند .