بررسی نظام اخلاق حرفه ای بر تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و برند
الموضوعات :نیما شجاعی 1 , کامبیز حیدرزاده 2 , احمد روستا 3
1 - دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
2 - دانشگاه آزاد اسلامي، تهران واحد علوم و تحقیقات
3 - عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
الکلمات المفتاحية: برندینگ, تبلیغات چاپی, نو آوری در طراحی, ساختار بازاریابی , اخلاق حرفه ای,
ملخص المقالة :
مشتری مهمترین سرمایه هر سازمان و شرکت با هدف تجاری و سود آوری است، بنابراین شناخت رفتار مصرف کننده و الگوی تغییر رفتار مصرف کننده در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین سبب این تحقیق با هدف شناسایی و ارزیابی مولفه های اثر گذار بر کاربرد تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند شکل گرفت. جامعه هدف در این تحقیق شامل دو گروه بود؛ که گروه اول کلیه افراد صاحب نظر و کارشناس و مرتبط در حیطه برندینگ و خرید مشتریان است که به منظور شناسایی مولفه های اثر گذار در حیطه تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند بر اساس تبلیغات چاپی استفاده گردیدند و گروه دوم شامل مشتریان شرکت آی سودا بود که اثرات مولفه های شناسایی شده در مورد آنان مورد بررسی قرار گرفت و هر دو گروه به روش دسترس هدفمند مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد، چهار مولفه پیام محتوایی تبلیغی، ساختار بازاریابی ، رنگ آمیزی و نام برند و نو آوری در طراحی در این زمینه اثر گذارند و نو آوری در طراحی بیشترین اثر مستقیم و غیر مستقیم در این حیطه را دارد، همچنین مدل طراحی شده از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به نتایج بدست آمده مدل طراحی شده و مولفه های شناسایی شده الگویی مناسب جهت شناسایی مولفه های اثر گذار بر کاربرد تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند می باشد
آذر، عادل ؛ مومنی، منصور،(1387)، آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، تهران، انتشارات سمت.
رفيع پور، فرامرز، (1378)، تکنيک های خاص تحقيق در علوم اجتماعی، تهران، سهامی انتشار، چاپ چهارم.
نادی ، محمدعلی؛ اکبری، اعظم(1392). تحليل رابطة بين تعارض بين فردي در كار و صلاحيت هاي اجتماعي با تجربة رفتار غيرمدني براساس الگوي معادلات ساختاري . دانش و پژوهش در روانشناسي كاربردي، سال چهاردهم، شمارة 4: 17-4.
Al-Haddad, S., Kotnour, T.(2015) "Integrating the organizational change literature: a model for successful change", Journal of Organizational Change Management, 28(2): 234-262, https://doi.org/10.1108/JOCM-11-2013-0215
Al-Kwifi,S. (2016) "The role of fMRI in detecting attitude toward brand switching: an exploratory study using high technology products", Journal of Product & Brand Management, 25(2): .208-218, https://doi.org/10.1108/JPBM-12-2014-0774
Azar, F., Ciabuschi, G. (2016). Organizational innovation, technological innovation, and export performance: The effects of innovation radicalness and extensiveness, International Business Review ,26(2):324-336
Bhuiyan, N. (2011). A framework for successful new product development. Journal of Industrial Engineering and Management, 4(4): 746-770. http://dx.doi.org/10.3926/jiem.334.
Brennan, L. & Binney, W. (2010), "Fear, guilt, and shame appeals in social marketing", Journal of Business Research, 63, 140–146.
Chovanová, H.H., Korshunov, A. L., Babčanová, D.(2015). Impact of Brand on Consumer Behavior. Procedia Economics and Finance, 34:615-621
Federo, R., Carranza, A.S.(2016). Devising Strategic Plans to improve Organizational Performance of Intergovernmental Organizations.Global Policy, 8(2): 202-212.
Homan, H. (2007)..Educational and psychological measurements. 15 th ed.Tehran: Peyk Farhang.
Jie. L, Rui ,D, Xueqi Yongbing , Li. (2016) Information revelation and customer decision-making process of repeat-bidding name-your-own-price auction. Decision Support Systems, 90: 46-55.
Khasawneh, A (2016) "Vulnerability and profitability of MENA banking system: Islamic versus commercial banks", International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Management, 9(4): 454-473, https://doi.org/10.1108/IMEFM-09-2015-0106.
Lin, L(2010). The relationship of consumer personality trait, brand personality and brand loyalty: An empirical study of toys and video games buyers. J Prod Brand Manag,19(1):4–17.
Martínez-Cañas, R., Ruiz-Palomino, P., Linuesa-Langreo, J., & Blázquez-Resino, J. J. (2016). Consumer Participation in Co-creation: An Enlightening Model of Causes and Effects Based on Ethical Values and Transcendent Motives. Frontiers in Psychology, 7, 793. http://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00793.
Michae,l J. Tirthankar, Roy. (2010) The effect of deal exclusivity on consumer response to targeted price promotions: A social identification perspective. Journal of Consumer Psychology , 20: 78-89.
Solomon M. R. (2013). Consumer behavior: Buying, having, and being (10th ed.). Essex, England: Pearson Education.
Philips, J. (2009). Return on Investment inTraining and Performance Inprovement Programs, Second Edition.
Phillips, F.,Hsieh, C. H.,Ingene C. Golden, L(2016). Business schools in crisis. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 2(10): DOI: 10.1186/s40852-016-0037-9.
Yoon, S. & Park, J. (2012), "Do sensory ad appeals influence brand attitude?" Journal of Business Research, 65: 1534–1542.