بررسی نظام اخلاق حرفه ای بر تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و برند
محورهای موضوعی : اخلاق و تربیت اسلامی
نیما شجاعی
1
,
کامبیز حیدرزاده
2
,
احمد روستا
3
1 - دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
2 - دانشگاه آزاد اسلامي، تهران واحد علوم و تحقیقات
3 - عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
کلید واژه: برندینگ, تبلیغات چاپی, نو آوری در طراحی, ساختار بازاریابی , اخلاق حرفه ای,
چکیده مقاله :
مشتری مهمترین سرمایه هر سازمان و شرکت با هدف تجاری و سود آوری است، بنابراین شناخت رفتار مصرف کننده و الگوی تغییر رفتار مصرف کننده در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین سبب این تحقیق با هدف شناسایی و ارزیابی مولفه های اثر گذار بر کاربرد تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند شکل گرفت. جامعه هدف در این تحقیق شامل دو گروه بود؛ که گروه اول کلیه افراد صاحب نظر و کارشناس و مرتبط در حیطه برندینگ و خرید مشتریان است که به منظور شناسایی مولفه های اثر گذار در حیطه تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند بر اساس تبلیغات چاپی استفاده گردیدند و گروه دوم شامل مشتریان شرکت آی سودا بود که اثرات مولفه های شناسایی شده در مورد آنان مورد بررسی قرار گرفت و هر دو گروه به روش دسترس هدفمند مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد، چهار مولفه پیام محتوایی تبلیغی، ساختار بازاریابی ، رنگ آمیزی و نام برند و نو آوری در طراحی در این زمینه اثر گذارند و نو آوری در طراحی بیشترین اثر مستقیم و غیر مستقیم در این حیطه را دارد، همچنین مدل طراحی شده از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به نتایج بدست آمده مدل طراحی شده و مولفه های شناسایی شده الگویی مناسب جهت شناسایی مولفه های اثر گذار بر کاربرد تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند می باشد
The customer is the most important capital of each organization and company with a commercial and profitable purpose, so recognizing consumer behavior and patterns of consumer behavior change is very important in this regard. For this reason, this research was designed to identify and evaluate the components that influence the use of print advertising in encouraging consumers and changing consumer attitudes towards the brand. The community in this study consisted of two groups: the first group was all experts and relevant people in the field of branding and customer purchasing that were used to identify the effective factors in changing consumer attitudes toward brand based on printed ads. The second group consisted of clients of the company, the effects of the identified components were investigated by them, and both groups were investigated in a targeted manner. The results showed that four components of propaganda content message, marketing structure, coloring and brand name and innovation in design in this field, and innovation in design has the most direct and indirect effects in this area, as well as the model designed for fit Is good. According to the obtained results, the designed model and identifiable components are a suitable model for identifying the factors affecting the use of print advertising in encouraging consumers and changing consumer attitudes towards the brand.
