ارتقاء مهارتهای كارآفريني سرمایه هستان¬نگار با استفاده از پرتال آموزش كارآفريني
محورهای موضوعی : عمومىمریم طایفه محمودی 1 , مهتاب پیوست 2 , مهدیه محسنی 3 , محمود خراط 4 , سیما بابادی 5
1 - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
2 - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
3 - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
4 - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
5 - اداره امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان
کلید واژه:
چکیده مقاله :
امروزه پرتال هاي سازماني نقش کلیدیای در تسري و تجري اطلاعات سازماني در ابعاد و لايه هاي مختلف ايفا میکنند. در اين ميان پرتال هاي آموزشي به لحاظ ارتقاء دانش و مهارت كاربران (و کارمندان) سازماني در تحقق كسب و كار كارآفريني از اهميت ويژه اي برخوردارند. با توجه به گستردگي بومي، تنوع مشاغل در حوزه كارآفريني و نيز پارامترهايي كه به نحوي در فرآيند طراحي اين پرتال ها تأثیرگذارند، ايجاد سازوکاری كه بتواند يك پرتال را از توانمندي قابل ملاحظه اي در ارتقاء مهارت كارآفريني برخوردار سازد، از اولويت ويژه اي برخوردار است. اين مهم ايجاب مینماید تا ویژگیهای لازم براي طراحي موثر اين قبيل پرتال ها مد نظر قرار گيرد. در اين مقاله، رويكردي ارائه میشود كه طبق آن ویژگیهای مورد انتظار در طراحي يك پرتال آموزشي در قالب يك هستان نگار بازنمايي شده و متعاقباً توضيح داده میشود كه اين ویژگیها چگونه میتوانند به تحقق كسب و كار كارآفريني از يكسو، و از سوي ديگر آموزش كارآفريني منجر گردد. در پايان، قابليت رويكرد پيشنهادي در قالب دو سناريوي عملي راه اندازي کسبوکار در حوزه كشاورزي و راهنماي نگارش طرح كسب و كار در همبافت آموزش كارآفريني، مورد تحليل و بررسي قرار میگیرد
Today, organizational portals play a key role in the diffusion and execution of organizational information in different dimensions and layers. Meanwhile, educational portals are of special importance in terms of improving the knowledge and skills of organizational users (and employees) in realizing entrepreneurial business. Considering the national expansion, the variety of jobs in the field of entrepreneurship and also the parameters that somehow affect the design process of these portals, creating a mechanism that can provide a portal with a significant ability to improve entrepreneurship skills has a special priority. . This importance requires that the necessary features for the effective design of such portals be considered. In this article, an approach is presented according to which the expected features in the design of an educational portal are represented in the form of an ontology, and subsequently it is explained how these features can help to realize entrepreneurial business on the one hand, and entrepreneurial education on the other hand. lead to In the end, the possibility of the proposed approach in the form of two practical scenarios of starting a business in the field of agriculture and a guide for writing a business plan in the context of entrepreneurship education will be analyzed and investigated.
