مديريت توان الکتریکی در شبکه الکتریکی شناورها با استفاده از روش كنترل پیشبین توزيع¬شده
محورهای موضوعی : مهندسی برق و کامپیوتر
سعید نوابی
1
,
مهدی مصیبی
2
,
محمدرضا علیزاده پهلوانی
3
,
آرش دهستانی کلاگر
4
1 - مجتمع دانشگاهی برق و کامپیوتر، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران،
2 - مجتمع دانشگاهی برق و کامپیوتر، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران،
3 - مجتمع دانشگاهی برق و کامپیوتر، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران،
4 - مجتمع دانشگاهی برق و کامپیوتر، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران.
کلید واژه: مدیریت توان, سیستم قدرت شناور, کنترل پیشبین توزیع¬شده, ذخیره¬ساز انرژی,
چکیده مقاله :
در این مقاله، یک ساختار کنترل توزیع شده برای مدیریت توان در سیستم قدرت شناور (SPS) با ولتاژ DC غیرخطی ارائه شده است. معماری کنترل توزیع¬شده دارای مزایای بار محاسباتی کمتر، انعطافپ ذیری بالا و تحمل خطای خوبی است. در این ساختار، هر زیر سیستم توسط یک کنترل کننده پیشبین مدل با استفاده از متغیرها و پارامترهای حالت محلی و همچنین متغیرهای تعاملی از زیرسیستم های دیگر که از طریق یک هماهنگکننده به اشتراک گذاشته می¬شوند، کنترل¬می شود. در سطح هماهنگکننده اصلی، یک مسئله بهینهسازی به طور مکرر حل میشود تا به کمترین مقدار خطا در ولتاژ خروجی و حالت بهینه دست یافت. اثربخشی ساختار کنترل توزیعشده پیشنهادی برای بخش تولید توان کمکی سیستم قدرت شناور انجام شده است که مربوط به بخش مبدلهای DC-DC است که به عنوان ماژول ذخیره ساز انرژی مورد استفاده قرار گرفته است و صحت عملکرد توسط نتایج شبیه سازی نشان داده شده و همچنین تجزیه وتحلیل عملکرد در مقایسه سایر روش های کنترلی مبدل ها از قبیل کنترل تناسبی با درنظر گرفتن مشخصات سیستم نیز در قسمت مقایسه نتایج نشان داده شده است.
In this paper, a distributed control structure for power management in a shipboard power system (SPS) with nonlinear DC voltage is presented. The distributed control architecture has the advantages of lower computational burden, high flexibility, and good fault tolerance. In this topology, each subsystem is controlled by a model predictive controller using local state variables and parameters as well as interactive variables from other subsystems that are shared through a coordinator. At the master coordinator level, an optimization problem is solved iteratively to achieve the minimum error in the output voltage and the optimal state. The effectiveness of the proposed distributed control structure is demonstrated for the auxiliary power generation section of the shipboard power system, which is related to the DC-DC converter section used as the energy storage module. The correct performance is demonstrated by simulation results, and performance analysis in comparison with other converter control methods, such as proportional control, considering the system characteristics is also shown in the results comparison section.
