بررسی مبانی و نظریات اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان
محورهای موضوعی : علوم برنامه ریزی
1 - دانشگاه فرهنگیان ایزدپناه یاسوج
کلید واژه: اهمال کاری, ویژگی های اهمال کار, آثار اهمال کاری ,
چکیده مقاله :
در حال حاضر تأخیر تحصیلی و جلوگیری از اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان یکی از موضوعات مهم مورد توجه آموزش و پرورش هر کشور به شمار می رود زیرا اهمال کاری دانش آموزان یکی از عوامل مهم پیشرفت دانش آموزان در سطوح مختلف جامعه از جمله تحصیلی – اجتماعی - آنان است. اهمال کاری به معنی مسامحه کردن، طفره رفتن و تعامل ورزیدن مشتق شده است که معنی تحت الحفظی آن به تعویق انداختن کارها به روز دیگر است و به عبارت دیگر اهمال کاری یک ویژگی و نقص رفتاری است که به شکل عقب انداختن یک تکلیف یا یک تصمیم گیری نمایان می شود. اهمال کاری فرایندی پیچیده ای است که ابعاد هیجانی، شناختی و رفتاری را در بر میگیرد. در این زمینه دیدگاه های گوناگونی مورد بررسی قرار گرفته است. که هر یک به نوعی تلاش های مختلفی برای درک علل رفتار تعلل افراد انجام داده اند.
Currently, academic delay and prevention of academic procrastination among students is one of the important issues of attention in the education of every country, because student procrastination is one of the important factors in the progress of students at different levels of society, including academic and social. - It is them. Procrastination is derived from the meaning of tolerating, dodging, and interacting, which means postponing tasks to another day, and in other words, procrastination is a characteristic and a behavioral defect in the form of postponing a task or a decision. giri appears. Procrastination is a complex process that includes emotional, cognitive and behavioral dimensions. Various views have been examined in this field. Each of them has made different efforts to understand the causes of people's procrastination.
