بررسي مقايسهاي هوش هيجاني با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر یاسوج
محورهای موضوعی : علوم برنامه ریزیزینب فرح پور 1 , ظریفه زمانیان نژاد 2 , رسول زمانیان نژاد 3
1 - دانشگاه پیام نور واحد یاسوج
2 - دانشگاه یاسوج
3 - دانشگاه شیراز
کلید واژه:
چکیده مقاله :
دنياي امروز در حال تغيير است. زندگي در حال پيچيدهتر شدن است و ديگر فرصت فکر کردن به ما نميدهد. در اين شرايط ما واقعاً نياز به داشتن يک قدرت بالا و يک مهارت بالا براي ايجاد ارتباط با اين جهان جهاني شده داريم و کساني ميتوانند در اين بازار جهاني بازي را ببرند که داراي مهارت بالايي در هوش هيجاني باشند. هدف از انجام این پژوهش بررسي مقايسهاي هوش هيجاني با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر یاسوج است. ابزار اندازهگیری در پژوهش حاضر، پرسشنامه استاندارد میباشد که بررسی مقایسهای هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی موردمطالعه را مشخص مینماید. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر یاسوج میباشد که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. نتایج پژوهش نشان داد بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. یعنی با افزایش هوش هیجانی، موفقیت تحصیلی دانش آموزان نیز افزایش مییابد.
Today's world is changing. Life is getting more complicated and it doesn't give us time to think anymore. In this situation, we really need to have a high power and a high skill to establish a relationship with this globalized world and those who can win the game in this global market who have a high skill in emotional intelligence. The purpose of this research is to compare emotional intelligence with academic progress of primary school students in Yasouj city. The measurement tool in the current research is a standard questionnaire that determines the comparative study of emotional intelligence with the academic progress of the studied elementary school students. The statistical population of this research is all primary school students of Yasouj city who were selected by simple random method. The results of the research showed that there is a difference between emotional intelligence and academic progress of male and female students. That is, with the increase of emotional intelligence, the academic success of students also increases.
