ارزشیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشکده های فنی دانشگاه تهران براساس مدل هدپرف
محورهای موضوعی : تخصصی
محمد اصلاحی
1
,
حسن محجوب
2
,
رضا اصلاحی
3
1 - دانشجوی دکتری اقتصاد آموزش عالی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
2 - دانشیار مدیریت اموزش عالی، دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری، تهران، ایران
3 - کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
کلید واژه:
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر، باهدف بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی براساس مدل هدپرف صورت گرفته است. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 99 - 1398 میباشد، که بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود 3527 نفر اعلام شده است؛ که با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران تعداد 346 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شد. روش نمونهگیری در این پژوهش، روش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم میباشد. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته کیفیت خدمات آموزشی که براساس مدل هدپرف ساخته شده، استفاده شده است. جهت تعیین روایی پرسشنامه، از روایی محتوایی و سازه استفاده شد. همچنین پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ «79/0»، ارزیابی شد. یافته ها نشان داد می توان به ترتیب جنبههای تحصیلی، جنبههای غیرتحصیلی، قابلیت اطمینان و همدلی بیشترین تا کمترین اهمیت در میان مولفه های کیفیت خدمات آموزشی اولویت بندی کرد
The present study was conducted to investigate the quality of educational services on the campus of the technical faculties of the University of Tehran from the perspective of graduate students based on the Headperf model. The research method was applied in terms of purpose and descriptive in terms of data collection method. The statistical population includes all graduate students of the campus of technical faculties of the University of Tehran in the academic year 1398-99, which according to the latest statistics and available information is 3527 people; Using Cochran's sampling formula, 346 people were selected as the sample. Sampling method in this research is the sampling method of categories proportional to the volume. In order to collect the data, a researcher-made questionnaire on the quality of educational services based on the Headporf model was used. Content and structure validity were used to determine the validity of the questionnaire. The reliability of the questionnaire was also evaluated using Cronbach's alpha coefficient of "0.79". Findings can be prioritized in terms of academic, non-academic, reliability and empathy aspects of highest to lowest importance, respectively
