شناسایی عوامل موثر بر شایستگیهای برند شخصی در حوزه سرمایههای انسانی
محورهای موضوعی :
1 -
کلید واژه: برند شخصی شایستگی¬, های فردی معادلات ساختاری مولفه تخصصی مولفه اجتماعی مولفه فرهنگی.,
چکیده مقاله :
نسبت دادن ويژگيهاي شخصيتي افراد و تخصصشان به برندهاي تجاري موضوعي است كه ميتواند در ايجاد ارزش ويژه برند در فضاهای رقابتی کسب و کار نقش اساسي داشته باشد. با چنين پيش زمينهاي، هدف پژوهش حاضر شناسائی مولفه های موثر بر برند شخصی مبتنی بر شایستگیهای فردی است. این پژوهش از طریق پرسشنامه ای محقق ساخته، در 94 نفر از افراد صاحب برند کشور در سال 1392 و در قالب مدلی پیشنهادی آزمون شد. مقدار پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ، مقدار 0.85 بدست آمد كه نشان دهنده پایایی بالاي ابزار پژوهش مي باشد. همچنین به منظور محاسبه روایی از روایی محتوا و سازه استفاده شد که نتایج بیانگر روا بودن پرسشنامه بود. روش حداقل مربعات جزئي به كمك نرم افزار SmartPLS نشان داد که مولفه های فرهنگی (0.107=β،3.10=t)، اجتماعی (0.075=β، 5.38=t) و تخصصی (0.550=β، 5.41=t) بر برند شخصی مبتنی بر شایستگیهای فردی در حوزه های دانش، مهارت و نگرش تأثیر معنادار دارد. همچنین یافته ها نشان داد که ابعاد سبک زندگی و سطح خانوادگی بر برند شخصی به طور مستقيم، تأثیر معناداري نداشته اند.
Attributing the Personal characteristics and their expertise to business brand is a way in which can have a major role in the competitive business environment as brands. On the other words, branding your competencies is a smart way to present and brand yourself and can secure your future in the work world as well. . The present research work aimed to study the impact of effective components on obtaining personal brand based on individual competencies by considering cultural, social and professional components. The collected data was obtained from 94 qualified persons having professional personal brand. The reliability of the researcher made questionnaires was calculated by applying Cronbach’s alpha method, which was 0.85. The structural validity was used to check the reliability of it, and the results validated the research tool. The data was analyzed through Structural Equation Modeling (SEM), Smart PLS software and Multiple Regression (MP), and the final model was presented in this paper. The results of the present research demonstrated the proper fit of the model based on the effect of the dimensions of cultural, social and professional components and their subdirectories on personal brands based on individual competencies in the fields of knowledge, skill and attitude.