بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات (مورد مطالعه کمیته شهروندی شهرداری اصفهان)
محورهای موضوعی : مدیریت تحقیق و توسعهفاطمه قاسمی 1 , غلامرضا بردبار 2
1 -
2 -
کلید واژه: بازاریابی اجتماعی آمیخته بازاریابی اجتماعی اثربخشی تبلیغات مدل آیدا.,
چکیده مقاله :
با ورود مفهوم توسعه پایدار به محیط کسب و کار و سیاست، ماهیت ناپایدار الگوی های موجود توسعه و مصرف آشکار شد. بازاریابی اجتماعی حوزه و قلمرو علم جدیدی است که می کوشد با استفاده از فنون بازاریابی تجاری، اهداف و مقاصد اجتماعی را تحقق بخشد. مروری بر تحقیقات گذشته نشان می دهد که اگرچه بیشترین کاربرد بازاریابی اجتماعی در بخش سلامت دیده می شود ، اما پتانسیل بالقوه ای نیز در بخش هایی مانند حفاظت از منابع، انرژی و محیط طبیعی، فرهنگ سازی و تأثیرگذاری بر اعمال و رفتار در اجتماع دارد. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات شهری با هدف افزایش رفتار شهروندی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه شهروندان اصفهانی بوده که تعداد 171 نفر از آنها به شیوه تصادفی در دسترس انتخاب شد. نتیجه این پژوهش حاکی از تأثیر مستقیم آمیخته بازاریابی اجتماعی بر اثربخشی تبلیغات بود.
With the advent of the concept of sustainable development in the business and politic environment the nature of unsustainable existing patterns of development and consumption is appeared. Social marketing is a domain of new science that tries to achieve the goals of social by using business marketing techniques. A review of past research shows that although the most usage of social marketing is in in the health section but it has a potential in the other sectors too such as protection of resources, energy and natural environment, culture improvement and effectiveness on the actions and behaviors in the society The object of present research is studying of the mixed impact of social marketing on the effectiveness of urban advertising in Isfahan municipality. The statistical population for this research is all the citizens of Isfahan which 171 of them is chosen by random accessible method .The result of this research shows that the mixed impact of social marketing has direct effect on the effectiveness of advertising.