نقش تحقیق و توسعه در ارزش¬آفرینی شرکتها از دیدگاه خبرگان
محورهای موضوعی : مديريت تحقيق و توسعهمحمد رضا صدری نیا 1 , محسن وروانی 2
1 - -
2 - -
کلید واژه: تحقیق و توسعه, نوآوری, تکنولوژی,
چکیده مقاله :
فنآوري موجب شده است تا سازمان ها بتوانند محصولات و خدمات خود را با كيفيت بالا و قيمت پائين در اختيار مشتريان خود قرار دهند. . اگر شرکتها بتوانند کالاها و خدمات مناسب را با قیمت مناسب، در زمان مناسب و به شیوه ای که مشتریان خواهانند ارائه نمایند می توانند رضایت و وفاداری مشتریان را به دست آورند. از اینرو شرکتها همیشه به دنبال راه های جدید برای ارائه محصولات جدید به شیوه های جدید هستند تا بدین ترتیب نیازهای مشتریان بالفعل را برآورده کرده و مشتریان بالقوه را نیز به صورت بالفعل درآورند. برای دستیابی به این اهداف تحقیق و توسعه نقش حیاتی ایفا می کند. در این پژوهش سعی شده است نقش تحقیق و توسعه در ارزش آفرینی بنگاه ها از دیدگاه خبرگان مورد بررسی قرار گیرد. این پژوهش توصیفی-پیمایشی می باشد و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. در این پژوهش 5 فرضبه مورد آزمون قرار گرفتند که در نهایت تمام فرضبه ها مورد تایید قرار گرفتند.
Technology is a one of the important factors to help organizations in offering products with high quality and low price to customers. It is obvious that if organizations can supply goods and services with appropriate price, time and manner to their customers, then they can reach customers’ satisfaction and loyalty. By presenting new products in new ways, organizations can satisfy available customers need and can convert potential customers to real customers. To get this objective, Research and development can play a vital role. In this research we attempt to investigate the role of R&D in value creation from view point of experts in corporations. This research is a descriptive-survival research, and our data gathering tool is questionnaire. Finally, in this research five hypotheses has tested and accepted