نقش آفرینی اخلاق در فرایند بازاریابی اثربخش شبکه نمایش خانگی
محورهای موضوعی : اخلاق اجتماعی و مدل سازی رفتاریسید ناصر کمالی 1 , اسماعیل حسنپور قروقچی 2 , سراجالدین محبی 3
1 - دانشگاه آزاد اسلامی، قشم
2 - دانشگاه آزاد اسلامی، قشم
3 - دانشگاه آزاد اسلامی، قشم
کلید واژه:
چکیده مقاله :
تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی فرایندی بازاریابی اثربخش صنعت شبکه نمایش خانگی به انجام رسیده است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، و از لحاظ رویکرد پیمایشی-اکتشافی می باشد. جامعه آماری این تحقیق گروهی از خبرگان حوزه بازاریابی شامل اساتید دانشگاهی، مدیران ارشد بازاریابی، و مشاورین بازاریابی صنعت فیلم و سریال بودند و مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. این انتخاب و انجام مصاحبه، تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و پس از آن متوقف شد. در این تحقیق، از روش نمونهگیری گلوله برفی استفاده شد و این فرایند تا رسیدن به اشباع نظری محقق ادامه یافت. سرانجام این روش، مصاحبه با 9 نفر از خبرگان بود. در این تحقیق، از آنجایی که از روش تئوری داده بنیاد استفاده گردید، ابزار اصلی جمع آوری دادهها، مصاحبه عمیق و غیرساختار یافته با خبرگان بود. سرانجام پس از طی کدگذاریهای سه گانه باز، محوری و انتخابی، مدل مفهومی تحقیق بر اساس مدل پارادایمی طراحی شد.
marketing managers, and marketing consultants in the film and serial industry and were interviewed in depth. This selection and interviewing continued until the theoretical saturation was reached and then stopped. In this study, the snowball sampling method was used and this process continued until the researcher reached theoretical saturation. Finally, this method was an interview with 9 experts. In this study, since the data theory theory method was used, the main tool for data collection was in-depth and unstructured interviews with experts. Finally, after open, axial and selective triple coding, the conceptual model of the research was designed based on a paradigm model.
179 |
نوع مقاله: پژوهشی
صفحات 196- 179
نقش آفرینی اخلاق در فرایند بازاریابی اثربخش شبکه نمایش خانگی
سید ناصر کمالی 1
اسماعیل حسنپور قروقچی 2
سراجالدین محبی 3
چکیده
تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی فرایندی بازاریابی اثربخش صنعت شبکه نمایش خانگی به انجام رسیده است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، و از لحاظ رویکرد پیمایشی-اکتشافی می باشد. جامعه آماری این تحقیق گروهی از خبرگان حوزه بازاریابی شامل اساتید دانشگاهی، مدیران ارشد بازاریابی، و مشاورین بازاریابی صنعت فیلم و سریال بودند و مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. این انتخاب و انجام مصاحبه، تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و پس از آن متوقف شد. در این تحقیق، از روش نمونهگیری گلوله برفی استفاده شد و این فرایند تا رسیدن به اشباع نظری محقق ادامه یافت. سرانجام این روش، مصاحبه با 9 نفر از خبرگان بود. در این تحقیق، از آنجایی که از روش تئوری داده بنیاد استفاده گردید، ابزار اصلی جمع آوری دادهها، مصاحبه عمیق و غیرساختار یافته با خبرگان بود. سرانجام پس از طی کدگذاریهای سه گانه باز، محوری و انتخابی، مدل مفهومی تحقیق بر اساس مدل پارادایمی طراحی شد.
واژگان کلیدی
بازاریابی، اخلاق، صنعت شبکه نمایش خانگی، فیلم و سریال، تئوری داده بنیاد.
[1] . دانشجوی دکتری گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران.
[2] . استادیار، گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران. (نویسنده مسئول)
Email: dr.esmaeilhasanpour@gmail.com
[3] . استادیار، گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران.
تاریخ دریافت: 15/5/1399 پذیرش نهایی: 1/8/1399
