نقش آفرینی اخلاق در فرایند بازاریابی اثربخش شبکه نمایش خانگی
محورهای موضوعی : اخلاق اجتماعی و مدل سازی رفتاریسید ناصر کمالی 1 , اسماعیل حسنپور قروقچی 2 , سراجالدین محبی 3
1 - دانشگاه آزاد اسلامی، قشم
2 - دانشگاه آزاد اسلامی، قشم
3 - دانشگاه آزاد اسلامی، قشم
کلید واژه: بازاریابی, اخلاق, صنعت شبکه نمایش خانگی, فیلم و سریال, تئوری داده بنیاد,
چکیده مقاله :
تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی فرایندی بازاریابی اثربخش صنعت شبکه نمایش خانگی به انجام رسیده است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، و از لحاظ رویکرد پیمایشی-اکتشافی می باشد. جامعه آماری این تحقیق گروهی از خبرگان حوزه بازاریابی شامل اساتید دانشگاهی، مدیران ارشد بازاریابی، و مشاورین بازاریابی صنعت فیلم و سریال بودند و مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. این انتخاب و انجام مصاحبه، تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و پس از آن متوقف شد. در این تحقیق، از روش نمونهگیری گلوله برفی استفاده شد و این فرایند تا رسیدن به اشباع نظری محقق ادامه یافت. سرانجام این روش، مصاحبه با 9 نفر از خبرگان بود. در این تحقیق، از آنجایی که از روش تئوری داده بنیاد استفاده گردید، ابزار اصلی جمع آوری دادهها، مصاحبه عمیق و غیرساختار یافته با خبرگان بود. سرانجام پس از طی کدگذاریهای سه گانه باز، محوری و انتخابی، مدل مفهومی تحقیق بر اساس مدل پارادایمی طراحی شد.
marketing managers, and marketing consultants in the film and serial industry and were interviewed in depth. This selection and interviewing continued until the theoretical saturation was reached and then stopped. In this study, the snowball sampling method was used and this process continued until the researcher reached theoretical saturation. Finally, this method was an interview with 9 experts. In this study, since the data theory theory method was used, the main tool for data collection was in-depth and unstructured interviews with experts. Finally, after open, axial and selective triple coding, the conceptual model of the research was designed based on a paradigm model.
حلیمی، مصطفی؛ زنده دل، احمد؛ موسوی زاده، سیده معصومه. (۱۳۹۷). بررسی ادراک مشتری و پاسخ به هنجارهای اخلاقی در خدمات حقوقی بازاریابی صنایع غذایی مطالعه موردی بررسی شرکتهای بازرگانی و پخش مواد غذایی خراسان رضوی، دومین کنفرانس ملی پژوهشهای نوین حسابداری و مدیریت در هزاره سوم ، کرج، دانشگاه جامع علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری ها.
خرم راد، مهدی. (۱۳۹۵). اثربخشی تبلیغات در شبکه های اجتماعی، سومین همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران، موسسه پژوهشی مدیریت مدبر.
سیدان، مصطفی؛ خون سیاوش، محسن. (۱۳۹۴). مروری بر عوامل موثر بر بازاریابی دهان به دهان الکترونیک در شبکه های اجتماعی، دومین کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی، تهران، موسسه اطلاع رسانی نارکیش.
شفیعی نیکابادی، محسن؛ زارعی، علی اصغر. (1396). اثربخشی تبلیغات شبکههای الکترونیک اجتماعی، نشریه کاوشهای مدیریت بازرگانی، دوره 9، شماره 17، صص 173-149.
صلواتیان، سیاوش؛ روحبخش، مهناز؛ درفشی، احمدرضا. (1397). عوامل موثر بر بازاریابی فیلم های سینمایی ایرانی از طریق رسانه های اجتماعی، مطالعات فرهنگ ارتباطات، دوره 19، شماره 41، صص 175-151.
فردوسی، شهرام؛ آذرپیما، جمشید. (1395). تاثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید از طریق اعتماد و تصویر شرکت در میان کاربران شبکه های اجتماعی، دومین کنفرانس ملی اقیانوس مدیریت، شیراز، مرکز توسعه آموزشهای نوین ایران (متانا).
کرمی، مسعود. (1395). فرهنگ و رفتار مصرف کننده با نگاهی به فرهنگ ایران، تهران: انتشارات آترا.
محمدی زهرایی، اشگینه؛ نعمتی زاده، سینا. (۱۳۹۷). ارایه مدلی از ویژگی های بازاریابی در شبکه های اجتماعی و اثرات آن بر ارزش برند و رفتار مصرف کننده (مطالعه موردی: تلگرام و اینستاگرام)، هفتمین کنفرانس ملی کاربردهای حسابداری و مدیریت، تهران، گروه ارتباط طلایی آسیا.
ملکی، علی. (۱۳۹۴). بازاریابی در سینما، دومین همایش ملی و دومین همایش بین المللی مدیریت و حسابداری ایران، همدان، دبیرخانه دائمی همایش.
Can, Lütfiye,. Kaya, Nihat. (2016). Social networking sites addiction and the effect of attitude towards social network advertising, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 235, pp. 484 – 492.
Good, Jason., Paloma, Vargas Montes., Bryan, W. Husted., Blanca, Lopez de Mariscal. (2018). From Manhattan to Tenochtitlan: identifying ethical commercial norms, Journal of Management History, 24, 4: 435-456.
Hussain, Safdar., Wasim, Ahmed., Rana Muhammad Sohail, Jafar., Ambar, Rabnawaz., Yang, Jianzhou. (2017). eWOM source credibility, perceived risk and food product customer's information adoption, Computers in Human Behavior, 66, pp. 96-102.
Hussain, Safdar., Wang, Guangju., Rana, Muhammad Sohail Jafar., Zahida, Ilyas., Ghulam, Mustafa., Yang, Jianzhou. (2018). Consumers' online information adoption behavior: Motives and antecedents of electronic word of mouth communications, Computers in Human Behavior, 80, pp. 22-32.
McClaren, Nicholas., Vocino, Andrea. (2017). The direct and indirect effect of NFC on marketers’ work norms, vocational socialization, individual ethical position, and ethical perceptions, Journal of Business & Industrial Marketing, 32, 1: 109-123.
Toler, Richard L. (2017). Structural Equation Modeling of Advertising Involvement, Consumer Attitude, and Engagement for Video Advertising in a Social Networking Site, Dissertation Manuscript, Faculty of the School of Business and Technology Management, Northcentral University, San Diego, California, USA.