بررسی ابعاد دستیاری آموزشی والدین به منظور توانمندسازی آموزش آنلاین در مواقع بحرانی در عصر فناوریهای هوشمند
الموضوعات :
مهناز پورجعفری شیرجوپشت
1
,
زهره شکیبایی
2
,
هاجر زارعی
3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران
2 - دانشیار دانشگاه آزاد تنکابن
3 - 3. استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
توجه به توانمندسازی آموزش از اهداف مهم مدیریت منابع انسانی در سازمانها و از رویکردهای مورد توجه آموزش مجازی کارکنان است . توانمندسازی آموزش یکی از جنبههای کلیدی برای هر سازمانی است امروزه توسعه و موفقیت سازمانها در بلندمدت در بهرهمندی از شایستگیهای فعلی و توسعة صلاحیتهای کارکنان وابسته است از طریق آموزش و توسعه، افراد در سازمان میتوانند دانش، توانایی و مهارتهای خود را افزایش دهند تا بتوانند کارهای خود را به طور مؤثر انجام دهند .این تحقیق با هدف بررسی و اولویت بندی ابعاد دستیاری آموزشی والدین به منظور توانمندسازی آموزش آنلاین در مواقع بحرانی انجام شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی است. ابعاد دستیاری آموزشی والدین بااستفاده از پرسشنامه محقق ساخته با سؤالات بسته استخراج گردیده است. به منظور شناسايي و کشف ابعاد يا سازه هاي اصلي دادههاي تحقيق برای شناسایی عوامل مؤثر و سهم تبیین واریانس توسط این عاملها و نیز اولویت آنها از روش تحليل عاملي اکتشافي استفاده گردید. سپس جهت تعیین اعتبار مدل دستیاری آموزشی والدین به منظور توانمندسازی آموزش آنلاین در مواقع بحرانی با کمک روش مدل يابي معادلات ساختاري در نرمافزار اسمارت پی ال اس پرداخته شد. که در دو مرحله آزمون مدل اندازهگيري و آزمون مدل کلی ارزيابي و تفسير شد. اولویتبندی ابعاد دستیاری آموزشی والدین با تکنیک بهترین – بدترین و نرم افزار اکسل و لینگو انجام شد. اولویتبندی ابعاد دستیاری آموزشی والدین با تکنیک بهترین – بدترین (توانمندی فردی، توانمندی تدریس، پشتیبانی فضای مجازی، پشتیبانی و ارزیابی و نظارت، توانمندی تعامل اجتماعی، توانمندی تولید محتوا) انجام شد.
